kan kanin äta höselage?

A

Amanda_Bisa

jo jag skata över grannens kanin hade jag tänkt är så sugen har inte haft nån kanin på några år.

men funderar på om dom kan äta höselage? eftersom min häst äter det så skulle det ju va lätt att ta med hö från stallet än att köpa dom svindyra små hö påsarna på ica:p

ha det bra.

Sv: kan kanin äta höselage?

vet inte om de kan äta hösilage men annars kan du väl köpa en bal från nån som fodrar med hö, en bal räcker ju ett tag för en kanin

Jag säger som Lilstar, jag vet inte om den kan äta hösilage, men att köp 1-3 balar från någon i stallet där du står borde ju inte kosta många kronor samt räcka ett bra tag.

Jag skulle säga att dom självklart kan äta silage, de är ju gräsätare! Förmodligen bättre för dom än ICAs små höpåsar också.

Däremot vet jag att kaniner är känsliga för plötsliga foderbyten, så jag inte byta från hö till silage helt tvärt.

Jag skulle säga att dom självklart kan äta silage, de är ju gräsätare! Förmodligen bättre för dom än ICAs små höpåsar också.

Däremot vet jag att kaniner är känsliga för plötsliga foderbyten, så jag inte byta från hö till silage helt tvärt.

oki va bra våt vårt höselag är rätt så torrt oxå så man kan ju blanda med lite höselage i början och öka lite sakta.

Kaninerna hos en lantbrukare jag jobbar för fodrar sina kaniner med ensilage, de klarar det fint.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
3 462
Senast: tanten
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 485
Senast: Hazel
·
Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
2 141
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar