Kan jag vara gravid?

AnnaJL

Trådstartare
Har haft oskyddat sex (rejält klantigt jag vet) och nu är jag orolig att jag är gravid. Eller orolig och orolig, jag vill ha barn men det passar så himla dåligt just nu...

Hade sex den 16 februari och sedan även 19, 20 och 21 februari. Oskyddat. Då var det ca 4 veckor sedan senaste mens och jag väntade att den skulle komma 21-23 februari. Jag fick ordentlig mensvärk den 21 som höll i sig till den 23 när jag fick en liten blödning. Blödde sporadiskt i ca 4 dagar, inget vanligt mensblod utan det vara klart och inte mörkt och klumpigt som det brukar vara.

Ska göra ett graviditetstest imorgon, är det för tidigt?

Vad tror ni? Kan jag vara gravid trots att det var så pass tätt inpå förväntad mens?

Senast ändrad:
Sv: Kan jag vara gravid?

känner du av din ägglossning? Har du alltid haft regelbunden mens?
En del kan ha ägglossningen sent eller sa kan den varit senare den här manaden av ngn anledning.

Nej jag känner aldrig av ägglossningen och min mens är aldrig regelbunden, dock brukar jag känna på mig ungefär en vecka innan den ska komma.

Jag ska göra ett test imorgon, har beställt hem då jag inte har möjlighet att gå på apoteket denna vecka.

Ja du kan göra ett test, och ja du kan vara gravid trots att det var dagarna före du skulle ha mens.

Jag gör ett imorgon så får vi väl se vad det visar. Har varit väldigt säker på att jag ska ta bort det men nu när det känns som att jag faktiskt kan vara gravid är jag inte lika säker längre..

Gör det. Och uppdatera gärna om du känner för det! Hoppas att du inte är gravid om du nu inte vill vara det. Och om du skulle vara det så tänk på att vad du än väljer så blir det rätt.

Jättebra att du gör ett test så du får svar svart på vitt. Däremot kan mensen vara sådär konstig ibland och det är inte vanligt (fast inte heller jätteovanligt) att man blöder när man är gravid så förhoppningsvis har du klarat dig undan!

Men som sagt så kan ägglossningen vara sen (särskild om du normalt har oregelbunden mens) och det är absolut inget säkert sätt att gå på det om man absolut inte vill bli gravid. Nästa gång kanske du försöker vara klokare?!

Sen är det nog väldigt få som hittar det perfekta tillfället att få barn så mer eller mindre dåligt passar det nog alltid ;).

Lycka till!

*kl*

Tack för stödet alla.

Grejen är väl egentligen inte att jag inte vill vara gravid utan att det inte alls passar just nu. Har precis köpt en etta och killen som isf är pappan har jag inte alls känt länge och vet inte om det kommer att bli vi två. Han vill verkligen inte ha barn just nu och jag vill inte vara den som tvingar på någon ett barn.

Jag jobbar till 15 i dag sedan går jag direkt hem och gör testen. Uppdaterar med reslutat.

Det var negativt! :bump:

Ska ta ett imorgon bitti också för att vara helt supersäker, men som det verkar slipper jag ta itu med en graviditet *puh*

Gjorde ett nu på morgonen också för att vara säker, och det var också negativt och ååh vad jag är lättad!

Hade jag varit gravid hade jag inte alls vetat om jag skulle behålla det eller ta bort det så det var skönt att inte behöva ta det beslutet.

Tack för allt stöd!

Nu kommer jag och är lite moralkärring! ;) Ta nu dessa dagar av ångest som en lärdom att alltid skydda dig vid sex. Tänk också på att en graviditet absolut inte är det värsta som kan hända. Det västa som kan hända är HIV, Hepatit-C eller någon annan trevlig sjukdom som sakta men säkert äter upp dig innifrån.

Använd kondom!

Det här var första och sista gången jag lovar! Könssjukdomar behöver jag inte vara rädd för med den här killen, he's clean ;)

Liknande trådar

Gravid - 1år Hej! Jag skulle behöva lite tankar kring den situation jag nu hamnat i. Jag behöver få skriva av mig, vill inte berätta om detta för...
2
Svar
26
· Visningar
4 777
Senast: Snö
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
22 556
Senast: Stereo
·
Gravid - 1år Nu är jag lite pirrig i magen... Jag och min sambo vill gärna ha barn och har tänkt oss en knodd som nästa år, vi har dock inte börjat...
2
Svar
26
· Visningar
4 340
Kropp & Själ Okej.. just nu tusen frågor som cirkulerar i mitt huvud. Varnar för långt inlägg men hoppas att någon som har gått igenom detta orkar...
2
Svar
20
· Visningar
6 915

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat