kan jag raka honom nu????

B

black_famous

det har nu visat sig att jag har fått löss på mina hästar, det var nykommlingen som hade med sig detta och nu har alla det:cry:
känner mig som världens uslaste ägare:cry:

men nu till problemet min ena unghäst har en enorm vinterpäls och jag har läst och hört att han borde rakas innan behandling men kan jag göra det nu utan att de blir fel på nått sätt i pälssättnings/fällnings processen???:confused:

tacksamm för alla svar och behöver snabba svar

mvh

Sv: kan jag raka honom nu????

visst kan du raka honom nu, men du måste täcka.
Jag hade lus på mina hästar i vinter, jag använde switch pour-on i stället så behövde jag inte klippa, men jag har hört att det inte funkar på alla, vi schampoonerade även med ohyreshampoo för hund innan jag hällde på switchen, har du stall är det inget problem, det var något knöliggare här då jag har lösdrift.:crazy:

Nej det är inte du som är usel, utan nån annan.
Ingen jag känner har klippt för att avlusa, utan vi användet s-p-o och nu fäller dom ju så det försvinner lite då.
Avlusa en gång till i vår och håll koll till hösten, på sommeren använder ni kanske medlet också.

Jag tycker inte att du ska klippa så pass mycket att hästen kanske skulle behöva bli täckad isf... Där trivs verkligen lössen!

Min fjording fick avlusningsmedel på sin extrema vinterpäls (var klippt på halsen och magen dock) och det hjälpte det också.

Se bara till att skaffa ett bra avlusningsmedel, avlusa ALLA hästar på samma gång (jaja inte på sekunden kanske.. ;) )och stoppa alla borstar, schabrak och täcken i tvätten.

Liknande trådar

J
Foder & Strö Hej alla kunniga bukare! Det är så här att jag har en äldre varmblodsvalack som sätter ruskigt mycket vinterpäls... Han ser ut som...
2
Svar
20
· Visningar
2 549
Senast: Seabaz
·
Hundhälsa Ny hund, frisk hund och välmeriterade föräldrar. Allting kändes så bra och vi fäste oss vid honom ögonblickligen. Vi tog med honom hem...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
9 546
Senast: lady_vip
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18