Kan jag låta dom gå i vinterhagen??

fettso

Trådstartare
Har ju häst med exem,kan göra ett hål mellan hagarna så dom får tillgång till lösdriften nu under sommaren också!:)
Men går det pga parasiter(mask....??),den har ju varit fri från hästarna i två månader nu,men hur gör jag till vintern??:bow:

Sv: Kan jag låta dom gå i vinterhagen??

Om hagen ska bli parasit befriad, krävs att den ligger i träda utan hästar trampandes minst 2 vintrar, i annat fall kan det kvitta.

Sv: Kan jag låta dom gå i vinterhagen??

Du har fått några bra svar i din andra tråd ang. detta med vinter/sommarhage och vindskydd.

Liknande trådar

Anläggning Mina och stallägarens hästar går på lösdrift med en höstation där de äter hö en och en. Förra året fixade vi en stor låda att ha halm i...
Svar
12
· Visningar
1 233
Senast: Marvin
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 225
Senast: Görel
·
Hästvård Då har vi dessvärre åkt på den stora blodmasken i stallet.. Jag har tidigare delat stallet med en annan inackorderad. Förra året gjorde...
Svar
19
· Visningar
853
Senast: Lucifer
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
757
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka