Kan jag hoppa då ?

P

pimpim_

Jag ska tävla med medryttarhäst nu på lördag 80-90cm han är ett svenskthalvblod . Men kan jag hoppa honom på onsdagen då? eller blir det för jobbigt för han ?

Sv: Kan jag hoppa då ?

Du känner hästen bäst själv, men generellt sett så säger jag ja, det är inga problem. Mina flickor hopptränar på onsdagar och ibland är det ju tävling på lördagen. Det brukar inte vara några problem, under förutsättning att hästen är i normal kondition.

Säger som dom andra att dte borde inte vara nått problem.. förut tränade jag på tisdagar när dte var tävling på söndagen.. Så bara det inte är för hårt så borde det absolut inte vara nått problem om hästen är i normal kondis;)

Det brukar vara lugnt, men fråga ägaren för hon/han lär väl känna hästen rätt bra?

men en häst i normal kondition borde klara det.

du känner hästen bäst själv. Men jag tycker det e helt okej.

Min 4-åring hoppades i söndag, hoppade idag ocj ska tävla på lördag, tror man hela tiden måste utgå från sig själv och den häst man har! :)

Förra veckan tränade min häst hoppning på måndagen, terräng på tisdagen, tävlade klubbtävling på lördagen och hopptränade på måndagen :o Nästa vecka blir det hoppträning på måndagen, clearroundhoppning på lördagen och lokal hopptävling på söndagen (vi kommer däremot att stå över hoppträningen måndagen efter). Svaret är väl att om hästen är väl förberedd och har kondition för det, så fungerar det. Dessutom bör man ju ta hänsyn till hästens ålder och temperament förstås. För oss blir det sedan ett tävlingsuppehåll fram till våren :)

Håller med, är ju olika från häst till häst. Min häst behöver hoppas mkt innan tävling. Så ska jag tävla på söndagen brukar jag hoppa han Lite lättare en dag och en rejäl träning en dag. Men det är ju vad som passar min häst...är ju som sagt väldigt olika

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
510
Senast: MiniLi
·
Mat Vi ska ut på camping i tält jag och sonen. Vi åker från Kumla till Lund och tänkte köra längs kusten. Vi åker en onsdag och ska vara...
Svar
3
· Visningar
405
Senast: Milosari
·
Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 027
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
441
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka