Kan jag börja i fällttävlan med henne ?

J

Jarth

hejsan jag vill börja i fält med mitt varmblod men hon är så skärad vid konstiga hinder och då vågar hon inte hoppa lika högt över de som hon gör över vanliga hinder. Jag har hoppat ett hinder med däck som jag tränat henne på och jag har kommit upp i höjden med de nu på 1 m men jag vill kunna hoppa anndra hinder med vad ska jag göra ?

Sv: Kan jag börja i fällttävlan med henne ?

Svar: Nej det hade jag aldrig rekommenderat med en häst som är osäker på "konstiga" hinder. I ft är inga hinder lika varandra utan det är nya saker på varje ny bana. Hur är hon i vanlig banhoppning?

Träna massor på stockar och liknande på låg höjd tills hon har slappnat av, sedan om man kan själv snickra ihop ett hus eller annat och måla det illgult rött eller något så är det oxå bra träning.

Svar: Nej det hade jag aldrig rekommenderat med en häst som är osäker på "konstiga" hinder. I ft är inga hinder lika varandra utan det är nya saker på varje ny bana. Hur är hon i vanlig banhoppning?

Träna massor på stockar och liknande på låg höjd tills hon har slappnat av, sedan om man kan själv snickra ihop ett hus eller annat och måla det illgult rött eller något så är det oxå bra träning.

i vanlig hoppning hoppar hon utan tvekan hon hoppar som om "vadå det här är ju jätte lätt" men så fort det kommer "konstiga" hinder spärrar hon upp ögona och näsborrarna och börjar bråka och bocka och sparka bakut

i vanlig hoppning hoppar hon utan tvekan hon hoppar som om "vadå det här är ju jätte lätt" men så fort det kommer "konstiga" hinder spärrar hon upp ögona och näsborrarna och börjar bråka och bocka och sparka bakut

då är det inte så bra att starta ft direkt. M_en du .. ena stunden vill du starta trav, andra gaslopp, sen dressyr, hoppning. Inte bestämma dig för en sak? :P

då är det inte så bra att starta ft direkt. M_en du .. ena stunden vill du starta trav, andra gaslopp, sen dressyr, hoppning. Inte bestämma dig för en sak? :P

nej men jag har inte riktig helt bestämt mej än men jag har upptäkt att hon trivs med dressyr:rofl:

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 109
Senast: zarmino
·
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
1 016
Senast: Nova123
·
Hundträning Hej alla! Jag skulle vilja börja träna uppletande och nosework eller specialsök (röd Kong) med min hund och har ett par funderingar som...
Svar
16
· Visningar
978
Senast: Kakis
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 788
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Utreda för allergi eller inte
  • Akvarietråden V