Kan jag bli återbetalningsskyldig?

Masqueradee

Trådstartare
Jag blev uppringd av ett företag i början av januari som hade ett erbjudande. Jag skulle få prova på deras nya tjänst som innebär att man för 99:- i månaden får 3 tidningar hemskickade och man kan byta vilken/vilka tidningar man vill ha hem varje månad. Telefonförsäljaren sa att (om jag inte missminner mig helt) sa upp tjänsten inom 24 timmar så skulle månaden bli gratis, annars blev det två månader och jag skulle få betala 99:- och sedan avslutades tjänsten. Jag loggade in och avbröt tjänsten inom 24 timmar och fick mina tre tidningar som bestämt, men grejen är att jag är nästan helt säker på att det blivit något fel då fick ännu en till tidning igår, men inga pengar har dragits på mitt konto och jag har inte heller fått några fakturor.
Kan jag bli återbetalningsskyldig för de tidningar de skickat ut som jag eventuellt inte "betalat" för? Jag har loggat in igen och dubbelkollat, ja jag har sagt upp tjänsten och jag har kvar mailet där det stod att jag sagt upp tjänsten (daterat 11 Januari).

Sv: Kan jag bli återbetalningsskyldig?

Dom har gjort fel. Om dom vill att du ska betala tidningarna så kräv att få ett frankerat kuvert som du kan skicka tillbaka tidningarna i (och då är du snäll). Men ring och prata med dom så fort som möjligt, det kanske bara är ett missförstånd. Dumt att skapa problem innan dom finns (eller kommer uppstå) ;)

Får nog ta och höra av mig, även om gratis är gott :D ;) Ska dock vänta lite till för att se om det kanske var så att jag lyckades skrivas in i deras gamla system då man fick fler gratis månader än en. Fortsätter det ännu längre/får fler tidningar så ska jag höra av mig.

Kontakta dem!
Jag tog ett liknande erbjudande på en tidning för flera år sedan, och när det gick ut fortsatte tidningarna komma.
Efter att de skickat ut tre nr extra samt. att en ny faktura kom så skrev jag till dem att jag fått mina tidningar + några extra som jag inte beställt, och att jag inte hade för avsikt att betala när de gjort fel, ej heller binda upp mig på något avtal.
De svarade, bad om ursäkt och sa att jag naturligtvis inte skulle betala något, utan riva fakturan.
Inga som helst problem :)
Föredrar att maila istället för att ringa i sådana lägen, så att det inte blir något missförstånd - och att det som "sägs" blir skriftligt, vilket är lättare att hänvisa tillbaka till om det skulle vara något problem.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jobbade tidigare på en avdelning i anslutning till ett större boende, lärde känna personer även på det boendet och fick många goa...
Svar
6
· Visningar
1 769
Senast: Emine
·
Samhälle Beställde en grej på nätet den 29:de februari och betalade direkt via mitt kort. Betalningen låg sen som skyddat belopp. Nu på morgonen...
Svar
12
· Visningar
1 779
Senast: Fibusen
·
Skola & Jobb Eftersom buke är mitt orakel hoppas jag på bra svar från folket. Har hamnat i en lite knepig situation och jag vet inte riktigt vilken...
2 3
Svar
52
· Visningar
9 062
Senast: Fiorano
·
Äldre Detta blev ett väldigt öppet inlägg, men det känns ok. En del kanske kan ta lärdom av mina misstag, eller åtminstone känna att det är...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 240
Senast: Kakis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar