Kan inte låta min ena kruka vara ifred.

nangiialaa

Trådstartare
Jaha, ännu ett bekymmer med mina små fyrbenta vänner. Min ena katt kan bara inte låta en av mina blommor bara ifred. När jag äntligen fått den ena att låta dem alla vara ifred börjar den andra istället. :cool: Dock är han bara på en av dem. Jag hinner knappt gå ut ifrån rummet där den stå innan han är på den och gräver i krukan. Det kvittar om jag flyttar på den, han gräver. Dessutom är det en hög kruka så jag fattar inte riktigt hur han lyckas men man ska inte underskatta de små "djävlarna".

Alltså, vad ska jag göra för att få honom att sluta gräva i den? Vill inte precis sopa upp halva lägenheten från jord varje dag jag kommer hem från jobbet eller två gånger om dagen under helgen.
 
Sv: Kan inte låta min ena kruka vara ifred.

Lägg något illaluktande i den? :D Jag la apelsinskal i en kruka som mina katter gärna grävde i. En annan fyllde jag med stenar ovanför jorden så de inte kunde gräva.
 
Sv: Kan inte låta min ena kruka vara ifred.

Beroende på hur växten ser ut kan du ju klippa ut en rund kartongbit som är lika stor som krukan, med ett hål i mitten för växten och en uppklippt öppning så du kan trä den runt växten. Kartongbiten bildar då ett lock så katten inte kan gräva.
 
Sv: Kan inte låta min ena kruka vara ifred.

Beroende på hur växten ser ut kan du ju klippa ut en rund kartongbit som är lika stor som krukan, med ett hål i mitten för växten och en uppklippt öppning så du kan trä den runt växten. Kartongbiten bildar då ett lock så katten inte kan gräva.

Det är en orkidé, så det borde väl fungera. Ska pröva detta! :)
Tack för tippset! :)
 
Sv: Kan inte låta min ena kruka vara ifred.

Fykristaller funkade för mig på den tiden mina latmaskar var unga och klåfingriga. Köpte jag i djuraffären.
 

Liknande trådar

Småbarn Jag känner mig mer än lovligt nervös. Barnets far kommer för att umgås med vår son och jag har äntligen fått honom att gå med på...
2
Svar
21
· Visningar
4 490
Senast: Amha
·
Hästmänniskan Har ridit en häst i dryga halvåret nu. Inte vilken häst som helst, utan världens vackraste, peppigaste och mest mångsidiga bästa vän. En...
Svar
18
· Visningar
3 515
Senast: Lyrisk
·
Katthälsa Besökte vårt lokala katthem (”rescue centre”) i lördags för att se om jag på något sätt kunde hjälpa till och helt plötsligt har jag...
Svar
5
· Visningar
2 078
Senast: Majvi
·
M
Katthälsa Hejsan, Jag vill börja med att förklara hur jag har hamnat i den här ohållbara situationen: För fem år sedan träffade jag en kille...
2
Svar
20
· Visningar
3 990
Senast: bengeten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp