Kan inte folk googla längre?

Ibland tror jag dock att folk bara vill ha ett "eget" svar, riktat bara till dem.

Vilket ju också är ett symtom på dagens egocentrism. Lite mer jante här hade nog banne mig inte skadat. Liksom sorry, så jävla speciell är du inte att du kan få någon form av specialsvar riktat endast till dig när du frågar "vad är pollinering?".
 
Själv tycker jag att det är oroväckande när man bara skriver vad som faller en in, utan eftertanke, utan att ens ha försökt googla.

Att kasta ut frågor i luften, till okända personer, är ett i förlängningen mycket farligt beteende, där faktisk kunskap, vetenskap och förnuft, så småningom riskerar att ersättas med rykten, vandringssägner och egenpåhittade föreställningar.

Det förekommer, att i synnerhet unga människor, hävdar att det är onödigt att lära sig faktakunskaper i de mest skilda ämnen, eftersom det alltid går att googla eller på annat sätt via internet få fram korrekta fakta.

När man slutar att ens försöka söka faktabaserad information på Internet, för att istället fråga närmsta svarande, så framstår det som fördummat, och farligt, för hela vårt demokratiska samhälle.
Det kan jag hålla med om till fullo. Frågan är dubbelbottnad.
 
Det ses på buke också ibland. Någon skriver ett ord (fel) och undrar sedan hur det egentligen stavas. Tex: exseptionell (stavning?)

Fast jag tänker att det är tvärtom mot när folk startar trådar istället för att googla. När man skriver sådär tänker jag att folk är helt ointresserade (eller iaf tillräckligt ointresserade för att inte ta redan på det) av hur det stavas men markerar det sådär för att man inte riktigt vet om det var rätt.

Startar man en forumtråd om något är man ju förhoppningsvis intresserad av frågeställningen :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Wobbi stövlar
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp