Kan inte betala stoavgiften!!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare linus11
  • Startdatum Startdatum
L

linus11

Är det nån som fattar hur man betalar stoavgiften. Jag har gjort en anmälan om betäckning och hoppade över betala nu. Och nu när jag ska betala kommer jag inte dit!! Hur göra???

Sv: Kan inte betala stoavgiften!!

Jag gjorde också lite fel där.. man går in under ston. Tryck sedan på stoets namn och där kan du välja betala nu.

Jag har ingen sån knapp! Det enda jag kan trycka på är boka för betäckning! Och gör jag det står det bara Stoet är inte anmälningssbart då hon först måste konstateras ej dräktig på sin senaste anmälan!
Går inte trycka på den röda flaggan heller. Hmmm!

Där knappen ska vara tror jag?? Står det inaktiv stoavgift.

Där knappen ska vara tror jag?? Står det inaktiv stoavgift.

Nu hittade jag!!! :) Så här stog det Enligt vårt system har stoet ingen giltig stoavgift erlagd för den aktuella säsongen.
Du kan välja att betala nu direkt eller senare via stoets profilsida.
Önskar man betala inom systemet har man 5 dagar på sig att göra detta. Om stoavgiften inte är betald inom 5 dagar skickas en faktura till din angivna adress med en tillkommande fakturaavgift på 40 kr.
Så dom har skickat en faktura till mig för man hade visst bara 5 dagar på sig att betala genom nätet :)

Hur mycket är stoavgiften på, och till vem betalas den? Jag har bara hört talas om språngavgift og x-dager/levande föl-avgift hittils

Kommer inte ihåg exakt men bara ett par hundra tror jag? Tror pengarna går till asvh för administration?

Inte så mycket att orda om när man redan lagt ut 11 000 bara i språng och seminavgift. Och nu inbillar jag mig att hon börjar bli brunstig igen :angel:

Hur mycket är stoavgiften på, och till vem betalas den? Jag har bara hört talas om språngavgift og x-dager/levande föl-avgift hittils

300kr+moms Betalas till Asvh i samband med att du anmäler stot till betäckning på språngrulla.se. Kan du inte betala via datorn skickar dom en faktura efter 5 dagar.

Senast ändrad av en moderator:

300kr+moms Betalas till Asvh i samband med att du anmäler stot till betäckning på språngrulla.se. Kan du inte betala via datorn skickar dom en faktura efter 5 dagar.

Ok. Gäller detta för inte-svenska hässar också? Måste ha stoet till Sverige eftersom hingsten inte står på eu-station, och fölet kommer registreras i annat land.

Ok. Gäller detta för inte-svenska hässar också? Måste ha stoet till Sverige eftersom hingsten inte står på eu-station, och fölet kommer registreras i annat land.

Inte en aning! Tror det är endast på ston registrerade i ASVH.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej! Gammal användare som vill vara anonym. Pågrund av förändrad ekonomi samt lite annat trassel så har jag sökt bistånd från soc för...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 990
Tjatter Om man ska ha en släktträff där ca 40 personer är inbjudna, hur gör man då med kostnaderna? En person kan ju omöjligt betala allt...
Svar
13
· Visningar
751
Senast: Svartkatt
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
512
Senast: Nikan
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 069
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka