Kan inte behålla maten

Sv: Kan inte behålla maten

6228162.jpg

Där är han

Hur mår han nu?

Strongt att kunna bli så gammal!

Hoppas han inte är allt för dålig, så han får lida sin sista stund här i livet utan kan få avsluta det fint i sömnen.

Min bonus mamma hade en bonnis, han dog som sextonåring(?eller arton?), han hade varit ute på rymmen i tre månader, mamma trodde att han gått undan och dött i skogen när han inte kom hem något mer..
Men en dag kommer han gåendes på vägen!
Mager som en krake, illfart iväg till vet för att vätska upp honom.
Tyvärr så klarade han sig inte, piggnade till ett ögonblick bara, sen dog han antagligen av vätska i lungorna..
Men att han kom hem precis innan han skulle avsluta sitt liv, lite otroligt..
Lilla hjärtat.. Tisse, du hade ett underbart liv, hoppas du har det lika bra där du är nu. *kramar om*

Hur mår han nu?

Strongt att kunna bli så gammal!

Hoppas han inte är allt för dålig, så han får lida sin sista stund här i livet utan kan få avsluta det fint i sömnen.

Om katten inte kan behalla maten utan kräks upp allt sa skulle jag säga att den inte mar sa bra. Jag tycker man ska avliva sjuka gamla djur om man inte kan hjälpa dem, det kan man kosta pa dem när man haft dem hela livet, och inte lata dem självdö när de mar daligt.

Om katten inte kan behalla maten utan kräks upp allt sa skulle jag säga att den inte mar sa bra.
Nej det fattar la jag med???:confused:
Jag frågade hur han mådde nu!
Jag tycker man ska avliva sjuka gamla djur om man inte kan hjälpa dem, det kan man kosta pa dem när man haft dem hela livet, och inte lata dem självdö när de mar daligt.

Ja det är väl självklart för varenda en som är normalt funtad?
Har jag skrivit att jag tycker katten ska självdö?

Det lär den ju göra om man inte tar den till veterinären när den blir sjuk.

Vad jag menar är att katten verkar sapass dalig, att detta med att dö fint i sömnen utan lidande tyvärr inte är ett alternativ längre.

Ja alltså inte min katt.
Bor inte direkt hemma längre.
Och nej jag har inte 100 % koll på vad mina föräldrar gör.

Du har fått självdö på hjärnan.
Han ska och kommer INTE självdö.
Var det tydligt nog?

Senast ändrad:

Du har väl växt upp med katten?
Bara att slå en signal och fråga hur han mår och om dem ska ta honom till veterinären? :)
Jag skulle vara utom mig av oro om det vore min "barndomskatt".

Kan nu medela att kisse har varit till vet som inte
hittade något fel. Han mår nu bättre och kan behålla maten

Har jag skrivit det?

Nej jag har inte vuxit upp med katten.

Med tanke pa att katten är äldre än du och bor hemma hos dina föräldrar, sa är det ju inte sa konstigt att man tror att du vuxit upp med den. :confused:

Skönt att höra att ni kostade pa den veterinär, i alla fall! :laugh:

Vad fin han är:love::love:liknar min katt. Jag tycker du ska fråga föräldrarna om ni inte kan åka till vet. med honom. Det behöver inte vara något allvarligt, men bäst att kolla. Det som är mest oroande är att han går undan, rätt som det är hittar ni honom inte och han ligger kanske och dör utan att ni har koll på att han inte lider (för det behöver han inte göra även om han dör en naturlig död, vad de andra än säjer).

Min kisse kan periodvis kräkas upp maten den hinner knappt ner innan den är uppe igen!

Har genom att ge henne lite olja (ca 1tsk)/dag fått slut på det.
(har kollat hos vet som inte hittar något fel)

Låter som om hon har hårbollar i och med att det hjälper med olja. ;)
Så fortsätt med oljan, det är inget farligt. :D

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
186
Senast: MJLee
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
815
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
474
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 196
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama