Kan hundar glömma?

Lycanthrope

Trådstartare
Ni som läst min andra tråd: "När hunden biter" vet vad jag pratar om.
Max ska lämnas bort till en kompis tills allt ordnar sig, så det har löst sig bra! Det jag funderar på..

Alltså, jag tror ju knappast han glömmer mig. jag kommer åka dit MINST 1 gång i veckan, gärna 2-3 iaf, och gå ut med honom, leka osv.
men kommer han glömma birt mig på så sätt att han älskar den här nya människan mer? Kommer han bli lika glad över att se mig?
Någon som vet..?

Jag kommer ju ta hem honom så fort jag kan igen, men vet ju inte hur lnåg tid det tar. Antingen tills det lugnar ner sig här eller tilsl jag hittar nånstans att bo. :crazy:

Sv: Kan hundar glömma?

Hundar är ärliga varelser. De väljer den förare som kan erbjuda mest och som de anser vara bästa ledaren. Tyvärr för oss människor så kan det innebära att hunden väljer bort oss. De glömmer oss sällan och tänker inte i termer om kärlek, men har heller inga sentimentala skäl att vara lojala mot gamla förare. De tar den som är bästa föraren helt enkelt.

Glada över att se en brukar de vara i vilket fall.

Okey. Men alltså, sen när han får komma hem igen. Då kommer han väl inte vara sur och vilja stanna kvar? Hur han nu ska visa det :)

nej hundar glömmer inte!

Man säger ju att hundar ska alltid avsluta allt positivt så de inte har negativ blid av samma situation eller plan ellre va det nu kan vara.

alla träningar ska ex sluta med hunden som vinnare o tyckte det var "roligt" annars har man kört galet

Lycanthrope skrev:
Okey. Men alltså, sen när han får komma hem igen. Då kommer han väl inte vara sur och vilja stanna kvar? Hur han nu ska visa det :)

precis som jadzia säger de väljer den starkaste flockledaren o den ser dom upp till.

Hundar surar inte på det viset. De går heller inte och längtar tillbaka såsom vi kan göra. Däremot kan hunden förändras och verka grinig, rastlös eller ha längtan därför att vi är kassa ledare eller helt enkelt bara sämre än vad den andre människan var. Hundar är dock inte långsinta så gör bara ditt bästa så ska det nog gå bra.

det tog inte många månader innan min omplacering tydligt valde mig framför gamla husse/extramatten. trots att jag inte var någon vidare bra ledare. men jag antar att de var ännu sämre.

Liknande trådar

R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 170
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 400
Senast: Troll
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 861
Senast: Hermelin
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 226
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar