Kan hästar nysa..??!

H

happyjoy

Har en travar-valack som förra veckan började frusta väldigt när man släppte honom i hagen och han rullade sig. Lät även lite grand när jag var ute och körde honom.
Plötsligt försvann det.. Körde snabbjobb med honom och han gick himla bra.
Körde honom långsamt igår och han var lite seg.. I morse så frustade/hostade han igen.
Han har ingen feber, inget rinn från näsan, pigg och matglad. Har funderat på pollen-allergi ?! Damm ?!

Nån som varit med om detta ?
 
Sv: Kan hästar nysa..??!

Det kan mycket vara vårförkylning eller reaktion mot pollen. Det är väldigt mycket pollen i år så det är ju inte helt konstigt ifall han/hon reagerar.

Det är inget att oroa sig för om han inte har feber eller tjockt snor... även vi kan ju få lättare "vårförkylningar" eller känningar på pollen trots man inte är allergis :rofl:
 
Sv: Kan hästar nysa..??!

Jag tycker att de flesta hästar frustar/hostar lite nu när det är massor av pollen. Igår när jag tog in dom var de alldeles gula runt näsorna av pollen...
Men ingen av dem har feber och de är pigga och glada.
 

Liknande trådar

  • Låst
Hästvård Lånade annan tråd först men tänkte det kanske lättare få svar om jag skriver direkt här. För att göra en lång historia jättekort...
Svar
5
· Visningar
1 541
Senast: TantEster
·
G
Träning Tänkte först lägga tråden på Hästvård, men den får ligga här istället. Problemet: Mitt sto är så himla mobbat! Hon går i flock nu med...
Svar
15
· Visningar
2 432
Senast: oopsie
·
Hästvård Kele strikes again :crazy: Alla hästarna sov ute inatt eftersom bara Vision ville in, och när han insåg han skulle bli ensam inne...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
9 903
Senast: Kassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp