Mitt kallblod har i veckan trampat av sig en sko, förmodligen för att snösulan börjat glida ur. Har inte fått ut hovslagaren ännu så han har fått gå utan skon helt enkelt, är ändå dags att sko om så har inte letat efter skon heller.
Förut när han har tappat skor har jag varit väldigt snabb med att få på den igen, ibland har han varit inne någon dag i väntan på hovslagaren. Detta pga att hans uppfödare har sagt att han inte kan gå barfota som både hon och jag helst vill av olika anledningar, enligt henne blir han halt och hoven går sönder.
Men nu har det gått riktigt bra den här veckan!
Kan det ha att göra med att det är så mycket snö? Det är juh ändå hårt i backen och det är inte längre mjuk djupsnö i hagen så skulle han bli öm borde han väl bli det även på vintern?
Tror ni att han skulle klara av att gå barfota annars också? Vad har ni för erfarenheter?
Ska självklart prata med hovslagaren om det här också och höra vad han tycker.
Förut när han har tappat skor har jag varit väldigt snabb med att få på den igen, ibland har han varit inne någon dag i väntan på hovslagaren. Detta pga att hans uppfödare har sagt att han inte kan gå barfota som både hon och jag helst vill av olika anledningar, enligt henne blir han halt och hoven går sönder.
Men nu har det gått riktigt bra den här veckan!
Tror ni att han skulle klara av att gå barfota annars också? Vad har ni för erfarenheter?
Ska självklart prata med hovslagaren om det här också och höra vad han tycker.