Kan en ledbandsskada ”gå upp” av sig själv?

Bapelsin

Trådstartare
I somras trampade jag rejält snett och drog av det yttre ledbandet i foten. Hoppade på kryckor i flera veckor och hade riktigt ont. När jag kunde börja gå igen fick jag övningar av sjukgymnast som jag gjorde under lång tid. Jag upplevde efter detta att jag vart helt bra i foten och att jag kunde belasta den som vanligt.
Så helt plötsligt för ungefär två veckor sedan är smärtan tillbaka. Foten är inte svullen, men smärtan är samma. Jag kan inte röra foten i sidled, kan knappt stödja på den och det känns som den ”hänger löst”. Den gör till och med ont i viloläge, när jag typ ligger på soffan eller i sängen.
MEN, det har inte skett något yttre trauma. Jag har inte trampat snett, inte ramlat, ingenting. Helt plötsligt en dag gjorde det bara ont igen. Kan en ligamentskada som denna ”gå upp” av sig själv bara sådär? Känns ju skitskumt, men vad är det annars som kan ha hänt? Någon som varit med om något liknande?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 044
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Igår vaknade jag med lite smärta i knät som gjorde det svårt att belasta benet ordentligt när jag gick. Smärtan var så pass liten igår...
Svar
4
· Visningar
902
Senast: cherie
·
Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
2 036
Senast: Icfafn
·
Kropp & Själ Buke kan ju ALLT så jag tänkte försöka hitta input här även i denna fråga. Jag har ett yrke där man står och går mycket, sällan under...
Svar
3
· Visningar
1 127

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp