Kan detta vara en renrasig dansk-svensk gårdshund???

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Kan detta vara en renrasig dansk-svensk gårdshund???

Uppenbarligen är det en katt eftersom han säljs enligt Sveraks regler... :rofl:

Jag har sett att det faktiskt finns en renrasig dsg med stamtavla som är långhårig.. annorlunda, men fin.

Men denna ser inte ut att vara det. Huvudformen o nosen stämmer inte, liknar mer en foxterrier tycker jag..

Fast ang. huvud och nos... DSG är ju ingen homogen ras än, det kan ju fortfarande komma väldigt olika valpar efter två liknande föräldrar...

kanske det, sån tär jag inte insatt i..

Men ser du någon likhet mellan den i annonsen o min tjej?

vilar.jpg

det gör inte jag.. kan ju vara en blandis?!

Fast ang. huvud och nos... DSG är ju ingen homogen ras än, det kan ju fortfarande komma väldigt olika valpar efter två liknande föräldrar...

Så den kan alltså vara renrasig?

Enligt en uppfödare brukar det komma en långhårig valp i stort sett i varje kull.

Rätt eller fel?

Han följer svéraks regler säljs ej under 8 veckor samt ej heller under 500 kr

Det är väl ingen här som på allvar tror att denna hunden är renrasig? :smirk:

Jag vet inte?

Vet du?

Jag ville ha alla kloka bukares svar på vad de tror därför startade jag tråden!

Han är iallafall söt:love:

Jag har haft två kullar Dansk gårdshund hos grannar.. ingen långhårig.. och INTE någon som var lik den på bilden.. Fast en av valparna i sista kullen påminde väldigt mycket om julgris :angel:

Om den hunden är renrasig så kan du kalla mig Karl Alfred och ge mig en sked spenat..

f ö så är jag nyfiken på vad 'svérak' är för något, jag har bara hört talas som SVERAK.

Jag är mycket, mycket tveksam.

Jo det är jag med, tror nog att någon har lurat denna person:angel: (hon som säljer nu är inte uppfödaren)

Nej, jag tror inte det är en renrasig dansk-svensk gårdshund. Den är ju inte bara långhårig, det ser strävt ut också! Möjligen en korsning d/sv och parson russel?

Så den kan alltså vara renrasig?

Enligt en uppfödare brukar det komma en långhårig valp i stort sett i varje kull.

Rätt eller fel?

Har jag aldrig hört eller sett. Däremot finns det 1 jag vet av.. kan ju finnas fler, men det är i allafall inte vanligt.

en viss likhet mellan alla skåneterriers finns ändå. de har alla en ganska speciell ansiktsform, med stora ögon och ett markerat stop. nosen är inte heller speciellt lång. så har de sett ut sedan jag var barn. det är en svår vinkel på fotot, men nosen borde sett mindre ut och ögonen borde varit mer utstående.

kan tillägga att en kompis hade en långhårig JR, men den såg fortfarande ut som en JR.

Vill bara påpeka att jag inte sa att jag trodde den var renrasig, jag tar inte ställning till den frågan, jag sa bara att DSG kan se väldigt olika ut...

*låpn*

Kan inte den här tråden bara få försvinna?

Inget personligt, men hela förstasidan på hund blir ju dubbelt så bred pga den enormt långa länken i tråden och man får ju scrolla i evigheter i sidled hela tiden :crazy:

Vad har du för skärm-upplösning? Jag har inga problem alls :rofl:

Däremot vill jag gärna höra vad du tror om hunden på bilden.. kan det vara liiiite gårdshund i den ens?

19" skärm med bra upplösning :p

Med tanke på det lilla man ser av hunden + att den helt klart ser strävhårig ut så lär det i så fall vara en försvinnande liten del (om ens någon) som är dsg i honom skulle jag vilja påstå..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Halloj! Nu är det snart dags att börja välja ras, har funderat några månader på vilka raser som ska kunna passa mig. Har haft två...
2
Svar
38
· Visningar
7 530
Senast: Lona
·
Övr. Hund Vilka idioter det finns ! :eek: Det är solklart brott mot Djurskyddslagen...
Svar
10
· Visningar
1 283
Övr. Hund http://kopochsalj.eniro.se/query/category_id/9020000/id/A23764638/ordernr/-1/what/gti_info/tpl/bas_front Vad tror ni, och hur kan en...
2
Svar
25
· Visningar
2 222
Senast: Phakal
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka