Yes och det är också därför vi inte ska använda undersökningar (för det är inte forskning det handlar om i ordets rätta bemärkelse) enligt de universitet jag pluggat på. Sedan får du gärna ha en annan åsikt, där litar jag dock på de professorer etc från hela värden som undervisar och godkänner studier i mina ämnen 2017, som alla anser detsamma om pew som företag och dess metoder samt dess ägandeskap. JAG kallar det INTE neutralt institut med tanke på de undersökningar som bedrivits och bedrivs där, vilket tydligen flera högre och riktiga akademiker inte gör heller.
Om du går in på exempelvis JSTOR eller Scopus kan du enkelt se att Pew Research Center (PRC) publicerar undersökningar och artiklar i en lång rad av vetenskapliga journaler under peer review, flera av dem ledande inom respektive fält, samt att deras publiceringar är välciterade av forskare. Väldigt märkligt att du har haft diskussioner om just PRC med professorer över hela världen som samstämmigt anser att de inte bedriver forskning, ägs av den kristna högern i USA o.s.v.