Jag blev medlem på ett nytt gym nu till nyår. Jag anmälde mina kontouppgifter i kassan när jag blev medlemskapet och betalade årsavgiften med kort. Utöver det är det en summa som dras via autogiro varje månad (Denna summa kan endast betalas via autogiro).
För två veckor sedan fick jag mail från huvudkontoret på gymmet om att autogirobetalningen inte fungerade och att jag skulle kontakta mitt lokala gym.
Jag gick dit och vi kontrollerade tillsammans kontouppgifterna igen. Allt stämde och i kassan sa de även att de kunde se att det var rätt kontonummer.
De frågade mig om jag hade pengar på kontot den dagen som gymavgiften skulle dras. jag är helt, absolut 1000 % säker på att jag hade det. Har även dubbelkollat och trippelkollat efteråt och jag VET att jag hade gott om pengar till att betala månadsavgiften.
De sa att eftersom kontonummer stämmer och de inte kan hitta något fel så kan de inte hjälpa mig. Jag skulle kontakta huvudkontoret vilket jag gjorde samma dag.
Både i mailet och i kassan stod det att jag skulle få en faktura som skulle betala genast. Jag har inte fått någon faktura.
Jag har skickat tre mail (går inte att få tag på dem via telefon) där jag förklarat allt som står i den här posten och frågat hur jag ska göra. Inget svar.
Vad ska jag göra!? Det är en stor gymkedja och jag är livrädd för att de ska skicka fakturan till inkasso bara för att de inte låter mig betala eller svarar på mina mail!!!
Imorgon ska jag gå till mitt lokala gymkontor igen och prata med dem, men antar att de kommer säga till mig ännu en gång att de inte kan hjälpa mig
För två veckor sedan fick jag mail från huvudkontoret på gymmet om att autogirobetalningen inte fungerade och att jag skulle kontakta mitt lokala gym.
Jag gick dit och vi kontrollerade tillsammans kontouppgifterna igen. Allt stämde och i kassan sa de även att de kunde se att det var rätt kontonummer.
De frågade mig om jag hade pengar på kontot den dagen som gymavgiften skulle dras. jag är helt, absolut 1000 % säker på att jag hade det. Har även dubbelkollat och trippelkollat efteråt och jag VET att jag hade gott om pengar till att betala månadsavgiften.
De sa att eftersom kontonummer stämmer och de inte kan hitta något fel så kan de inte hjälpa mig. Jag skulle kontakta huvudkontoret vilket jag gjorde samma dag.
Både i mailet och i kassan stod det att jag skulle få en faktura som skulle betala genast. Jag har inte fått någon faktura.
Jag har skickat tre mail (går inte att få tag på dem via telefon) där jag förklarat allt som står i den här posten och frågat hur jag ska göra. Inget svar.
Vad ska jag göra!? Det är en stor gymkedja och jag är livrädd för att de ska skicka fakturan till inkasso bara för att de inte låter mig betala eller svarar på mina mail!!!
Imorgon ska jag gå till mitt lokala gymkontor igen och prata med dem, men antar att de kommer säga till mig ännu en gång att de inte kan hjälpa mig