Kan detta bero på graviditet/amning

LillaMy84

Trådstartare
Jag har nu gått och funderat ett tag:p
Ja, vad egentligen kan dessa hormoner ställa till med? Jag har sen en tid tillbaka fått inse att jag förlorat kampen mot en virvel i håret:devil: Efter att jag fick barn har den totalt flippat ur och går det längre än ett halvt dygn, har jag en snygg bena som går från virveln fram till pannan, redan när håret börjar torka så börjar det bli lite "bubbligt" vid virveln:confused:

En ytterligare grej jag märkt är att jag tycker att ärmarna på alla tröjor känns korta helt plötsligt:confused: Alltså nog för att jag lagt på mig en hel del, men passar det i övrigt fattar jag inte hur ärmarna kan sluta så högt upp.. Eller har jag fått aparmar?:eek:

Vad tror ni gott bukefolk, finns det nån annan förklaring? Inbillar jag mig bara?
Har du själv upplevt några skumma förändringar efter graviditet eller vid amning?

Sv: Kan detta bero på graviditet/amning

En storlek större fötter, som tack och lov har krympt igen. Det hade ju varit tråkigt att behöva köpa en massa nya skor!

Jag var jämt jättevarm när jag ammade. Det är jag inte nu längre :-)

Tack och lov passar alla skor som är från innan graviditet, men det där med att vara varm känner jag igen! Stackars sambo har sovit fullt påklädd och frusit medan jag svettats som aldrig förr:confused::p

Men det finns alltså hopp om att mina aparmar krymper så småningom:D

Senast ändrad:

Hänt massa som hänger ihop med grav/amning här.

Har alltid haft, ja vad ska man säga.... Minst sagt kraftig hårväxt på ben, bikinilinje osv. Detta FÖRSVAN under hela grav, men nu, lagom tll sommaren är det tillbaka och det med besked. Hade aldrig kunnat tro att det kunde bli värre, men jooo:crazy:

Omfånget runt bröskorgen ökar ju under grav. Det verkar inte gå tillbaka på mej, eller det har hittills inte gjort det iaf. Brösten är snart i storlek som innan grav, och ngra få kilo ska bort, men kläder som passar bra i övrigt är trånga runt böstkorgen.

Mitt hår som ALLTID vart torrt och skört, "flygigt" och ostyrigt, blir nu lät "fett" och tungt. Numera använder jag schampo för normalt hår. Hade jag gjort det innan hade det slutat i katastof.

Jag har alltid haft dålig hy. Torr, exem på händer, orenheter i ansiktet. Huden har aldrig varit så fin och lättskött som under grav och när jag helammade. Ammar nu endast en gång/dyngn och vi har trappat ner långsamt. För varje amningstillfälle som fallit bort har jag märkt hur min dåliga hy kommer tillbaka.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka