Kan det vara missfall?

Kissing Spine

Trådstartare
Jag må vara nojig, men ändå...

Har de senaste veckorna varit nojig över att jag skulle vara med barn, men vet att jag kan bli så ibland. Har gått upp i vikt utan någon eg anledning och fått större bröst (jippie :D). Iallafall, sen i lördags kväll ungefär så har det varit niagarafall. Blöder som en galning verkligen :crazy:. Brukar kunna klara mig på en-två tamponger om dagen när det är som värst och nu måste jag byta typ var tredje timme.

Har sökt lite härinne, och ingenting har "kommit ut" so far, även om det är mer klumpar än vanligt. Om jag skulle vara med barn skulle det dessutom vara minst två månader gammalt, antagligen nån månad mer. Äter minipiller så har haft några småblödningar när jag missat att ta, och risken att jag öht skulle vara med barn är väldigt liten.

Säg att jag bara är sjukt nojig! :crazy: Kan man få såhär av att missa ett par piller verkligen? Annars brukar jag bara få småblödningar som sagt. Har ingen direkt värk heller, bara litegrann.

Sv: Kan det vara missfall?

Om jag vore du skulle jag ringa min barnmorska för att fråga henne. Det känns som att du kan få mycket bättre svar där än här. Lycka till! :)

Om man inte har en sån då? :D Det är väl eg um, men eftersom de är helt värdelösa där jag bor antar jag att det blir typ vc eller nåt?

Spelar eg ingen roll, tänkte mer vad ni tror och ifall det måste kollas upp efteråt om det är ett missfall, eller om man bara kan "keep on going".

Om du visar + på ett graviditetstest kan det ha varit ett missfall (man visar plus någon vecka efter ett missfall) och bör visa plus efter två månader, men man kan kontakta mödravårdcentralen eller barnmorskemottagningen även om man tillhör um, de kan åtminstone guida dig rätt.
Jag har fått ett missfall omkring den tiden du beskriver, och det blödde betydligt mer än vanligt, kom ut klumpar och gjorde sablarns jävla skitont rent ut sagt.. Kramp i magen och nederdelen av ryggen. Visste inte då att jag var gravid men insåg väl det när jag blödde så att säga. De ville iallafall att jag skulle komma in för kontroll så de såg att allt såg okej ut och så allt blött ut "ordentligt". Om du är orolig så ring och hör.
Lycka till :)

Har du ätit pillrena länge? Minipiller kan väl ge knäppa blödningar ibland... en del blöder ju i flera månader osv.

Kanske enklast kissa på ett gravtest och se... sen ta det därifrån?

Eftersom du äter minipiller så kommer ju inte slemhinnan ut och kan bli väldigt tjock, gammal och klumpig inne i livmodern innan den kommer ut för det är typ överfullt :crazy:

Gravtest visar positivt ett tag efter missfall så de kan du alltid testa dig med om du vill veta. Eller ring en barnmorska. Kanske behöver du något för att hjälpa livmodern att få bort allting.

Jag har köpt ett gravtest idag så får väl kolla det :). Visar det positivt vet jag ju att något är knas iaf, och är det negativt är det ju bara en kraftig blödning.

Har ätit minipillerna sedan slutet av maj (tror jag) och innan det åt jag ppiller/minipiller i flera år till och med december förra året och har aldrig haft problem med blödningar.

Liknande trådar

Gravid - 1år Hej! Jag är 36 år och är i min första graviditet. Jag har alltid varit inne på att jag inte ska ha barn men jag och sambon har...
2
Svar
35
· Visningar
5 043
Senast: lil-sis
·
Kropp & Själ ...ja det är ju himla jobbigt... och när jag dessutom insåg att jag faktiskt läckte inte bara när jag hoppade studsmatta eller gick på...
Svar
0
· Visningar
1 123
G
Gravid - 1år Jag fick ett tidigt missfall i början av november (7-8e). Mensen dröjde sedan lite längre än vanligt och jag började med mina p-piller...
Svar
3
· Visningar
1 768
Övr. Barn Är bara i vecka 5 -6 ungefär, Har haft som en skarp mensvärk i flera veckor nu, som iof kan vara helt normalt! Men igår när jag gick...
Svar
7
· Visningar
1 760
Senast: KELLLY
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Border collie?
  • Är dagens hundägare eller hundar problemet?
  • Täcke...

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka