Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tonsillit? Har hon feber? Hur ser slemhinnorna ut?
Hon kan ju också ha något som fastnat i halsen...
Min hund har allergi, röd i ögonen och de symptomen du beskriver har hon inte haft pga allergin.
Hon är inte dålig,Allergi mot pollen yttrar sig på andra sätt hos hund än hos människor. De symptom din hund visar beror med största sannolikhet på något annat (tex en infektion) än allergi. Allergimedicin kommer inte att hjälpa henne.
Om din hund mår jättedåligt är det bättre att åka till vet akut än att vänta till måndag då din vanliga vet har öppet.
En hund som är allergisk har ofta klåda, tappar päls, hudinfektioner, bölder, etc.
Röda ögon och "svullen hals" är inga symptom som förknippas med allergi.
Att börja mixtra med läkemedel när man inte har någon medicinsk erfarenhet är inget att rekommendera. I värsta fall gör man mer skada än nytta.
Om hunden mår bra och inte verkar påverkad, äter och dricker som vanligt, så kanske du kan vänta till på måndag. Svårt att bedöma så här över internet utan att se hunden.
Jag tror nog att hundar kan få som vi människor. Röda ögon tinnig näsa och svullnad i halsen . Det tror jag.
Hunden har ingen feber , hon äter vanligt m dricker, Men vi har försökt ragga en veterinäs i dag . Finns INGA TIDER, hAR EN TID PÅ MÅNDAG , OM HON BLIR SÄMRE SÅ ÅKER VI TILL AKUT VÅRD
Under utbildning!
Till TS, du får självklart tro vad du vill men det finns inga vetenskapliga belägg som stöder din teori. Symptomen på allergi hos hund är INTE de du beskriver. Sen kan en hund naturligtvis drabbas av flera åkommor samtidigt, men konjunktivit och rhinit har inget med allergi hos hund att göra.
Vet inte om ni fått information om det av veterinären men en hypersensibilisering är inte ett måste. Man kan även medicinera med ett preparat som heter Atopica, det är ett immunsuppressivum som har färre och mindre allvarliga biverkningar än kortison. De flesta hundar brukar bli mycket bättre eller helt bra på den medicinen.
Nackdelen är att den är dyr (ca 650 kr i månaden för en hund mellan 7,5-15 kg) men ofta kan man trappa ner dosen till 2-3 ggr i veckan efter några månader och då blir det väsentligt billigare.
vi har varit på flera kontroller för detta , Då har det inte funnits något kvar. Dom gångerna hon har varit sjuk så har man kollat detta, Spottköttlarna va det sist som va problemet.så trist att det fanns celler kvar...
Vad jag förstår finns det inget som kan kallas "utväxt" de har helt enkelt inte fått bort allt första gången.
Trist att ni behöver operera igen, vi ska ju operera på torsdag. Har fått en veterinär som ska vara extra duktig på att ta tonsillerna "rätt". Hoppas verkligen vi slipper en ytterligare operation sen.
Lycka till iaf!