Kan det bli en zoombie invasion?

”Vi känner till zombiernas svaga punkter. Vi vet att de är okänsliga för hugg och slag och kulor från skjutvapen riktade mot deras kroppar – men avfyrar man ett hagelgevär mot en zombies huvud stoppar man honom genast!”

Alltså det där så typiskt. Vadå honom? Som om det inte skulle finnas kvinnliga zombies? Krossa zombiepatriarkatet. 💣

För övrigt verkar det finnas två solanum virus enligt wikipedia. Potatisvirus X och potatisvirus Y, inte satt mig in i om det gör potatisarna till zombies eller vad som händer.
Alltså, det finns en viss risk att mitt skafferi är ground zero.
Jag vet inte vad som driver sambon till att frekvent lägga plastpåsar med potatis i skafferiet för att efter ett par månader, när de förvandlats till äckel förpassa dom till komposten. Det måste ju finnas bättre sätt att stödja svenska bönder?

Förutom att en zombie rent fysiskt inte skulle klara av att röra sig utan levande muskelceller, andning och blodcirkulation så finns ju också problemet med att ett virus behöver levande celler med proteinsyntes för att kunna föröka sig.
Nog för att jag kan köpa vissa teorier om samhällskalops men zombieinvasion är inte en av dom :p

Förutom att en zombie rent fysiskt inte skulle klara av att röra sig utan levande muskelceller, andning och blodcirkulation så finns ju också problemet med att ett virus behöver levande celler med proteinsyntes för att kunna föröka sig.
Nog för att jag kan köpa vissa teorier om samhällskalops men zombieinvasion är inte en av dom :p

Det finns ju faktiskt "zombies" - fast myror då. En svamp som tar över centrala nervsystemet på dem och får dem att bete sig på ett sätt som är gynnsamt för spridandet av sporer.

Spelet The Last Of Us hade detta som bas för sina zombies. Fruktansvärt läskiga.

Bild bakom spoiler, för känsliga.

Samhällskalops?! O_o Till zombiepotatisen då? :p :rofl:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka