D
Dalidah
Min pålle har varit dålig till och från nu i 1 år, med mugg/rasp, lymfangit och hovröta med balltramp. Detta resulterar i att benet behöver tvättas 2 ggr dag och smörjas eller luftas, och nattetid då han står inne måste han lindas annars svullnar benet med lymfan i. Och när det svullnar spricker såren och han blir stel och ej ok. Om det regnar ute påverkas muggbenet direkt av fukten eller bakterierna eller vad det nu är så då måste han stå inne, och då blir hans bronkit genast mkt sämre.
Det vi har gjort är att vi har grävt ur in/utsläppet som är en sjukhage också, och fyllt den med grus istället för leran. Och han har 1 ½ hektar grön betesmark för sig själv, så ingen lera alltså! Sen har vi behandlat med följande under 1års tid, vi har gett varje behandling tid att verka och gjort pauser mellan prepparaten.
RECEPT FRIA
Lactacyd
Grumme grönsåpa
Yes
Helosan
Aloe Vera
Zinkpasta
Inotyol
"bröstvårtekräm"
Babyolja
Torskleverolja
SalyVase
Virkon
Koksaltlösning
Citronkoncentrat
Jodopax
RECEPTBELAGDA
Hippotrimm
Fucidin comp
Celestona comp
Finadyne Vet
Och nu vet jag inte längre vad jag ska göra, orkar inte längre och vill ha en frisk häst som går att rida och tävla på. Nu är han halt och kan inte ridas över huvudtaget, inte ens promeneras. Han är inköpt och försäkrad som tävlingshäst, och det användningsområdet funkar ju inte!
Snälla kom med era åsikter och erfarenheter!
Det vi har gjort är att vi har grävt ur in/utsläppet som är en sjukhage också, och fyllt den med grus istället för leran. Och han har 1 ½ hektar grön betesmark för sig själv, så ingen lera alltså! Sen har vi behandlat med följande under 1års tid, vi har gett varje behandling tid att verka och gjort pauser mellan prepparaten.
RECEPT FRIA
Lactacyd
Grumme grönsåpa
Yes
Helosan
Aloe Vera
Zinkpasta
Inotyol
"bröstvårtekräm"
Babyolja
Torskleverolja
SalyVase
Virkon
Koksaltlösning
Citronkoncentrat
Jodopax
RECEPTBELAGDA
Hippotrimm
Fucidin comp
Celestona comp
Finadyne Vet
Och nu vet jag inte längre vad jag ska göra, orkar inte längre och vill ha en frisk häst som går att rida och tävla på. Nu är han halt och kan inte ridas över huvudtaget, inte ens promeneras. Han är inköpt och försäkrad som tävlingshäst, och det användningsområdet funkar ju inte!
Snälla kom med era åsikter och erfarenheter!