Kålmorden, safaripark...

H

Hovis

vill veta om det finns någon här som tagit bort sin älskade vän på Kålmorden och varit med själva.

Hur har ni uppfattat detta, var ni med, kunde hästen få äta godis ur hink eller?

Ska dit själv med min gamla hingst som lämnat oss 5 fina och mkt treliga avkommer. Det är med sorg i hjärtat, han är helt gudomligt snäll och ödmjuk.:cry:

Hans ena avkomma är en absolut kopia av honom, och han har många år att leva.

Hingsten och hans fästmö ska få lämna tillsammans. Och springa "nakna" i lustgården...

Sv: Kålmorden, safaripark...

Ursäkta men, Kolmården =) Lät lite morbidt i sammanhanget med Kålmorden..

Tyvärr ingen erfarenhet, har för långt till Kolmården för det ska funka.

Har bara hört bra om detta.Alla har varit nöjda.Jag tror absolut att hästen får äta ur en hink om den vill det,fast oftast får dom en lugnande spruta innan så att dom blir trötta och lulliga.*styrkekram*

Om du är orolig och har frågor så ringer du dit och frågar, de har ett särskilt nummer och svarar gärna på frågor hur det går till : )

Detta är verkligen ett toppen alternativ till vanlig slakt.Det är kostnadsfritt dessutom om jag har förstått det rätt.Nu har även en djurpark nära mig fått klartecken att göra på samma sätt.Nordens ark som har utrotningshotade djur.

Har bara hört bra om detta.Alla har varit nöjda.Jag tror absolut att hästen får äta ur en hink om den vill det,fast oftast får dom en lugnande spruta innan så att dom blir trötta och lulliga.*styrkekram*

Ja tack, kan behövas. Han e 26 o hon e 17. Jo de får lugnande i transport och det går fort å verka. Ges direkt i blodet.

Detta är verkligen ett toppen alternativ till vanlig slakt.Det är kostnadsfritt dessutom om jag har förstått det rätt.Nu har även en djurpark nära mig fått klartecken att göra på samma sätt.Nordens ark som har utrotningshotade djur.

Jaha, har de det. HAde ingen aning. Det är klart possitivt att detta kan göras, till fördel för alla parter.

Nej tyvärr e det inte så. Ringde nu idag och kollade kanske till våren. Men inget var klart. Det hade varit närmre, för mig.

Jag har deras veterinär som min distriktare,och han sa att alla tillstånd var klara för länge sedan,däremot så kan dom inte ta emot stora hästar än som det verkade.Dom har för lite rovdjur.Dom kanske inte har möjligheterna riktigt än för just slakten och styckningen heller..

vill veta om det finns någon här som tagit bort sin älskade vän på Kålmorden och varit med själva.

Hur har ni uppfattat detta, var ni med, kunde hästen få äta godis ur hink eller?

Ska dit själv med min gamla hingst som lämnat oss 5 fina och mkt treliga avkommer. Det är med sorg i hjärtat, han är helt gudomligt snäll och ödmjuk.:cry:

Hans ena avkomma är en absolut kopia av honom, och han har många år att leva.

Hingsten och hans fästmö ska få lämna tillsammans. Och springa "nakna" i lustgården...

Ja nu var det gjort, tungt är det nu!! Dessa underbara djur.
Visar en bild på turturduvorna när de är lastade och vi ska åka, mm.
http://www.pixbox.se/pic_show_id29238453.html
http://www.pixbox.se/pic_show_id29238451.html
http://www.pixbox.se/pic_show_id29238450.html

Åkte ni till Kolmården?
Det brukar ju vara minst 3 veckors väntetid eller mer.
/T

Åkte ni till Kolmården?
Det brukar ju vara minst 3 veckors väntetid eller mer.
/T

Vi hade tid hos dem, ja de har vänte tid. Men känns ganska bra nu men man var låg igår. Ganska utpumpad. Men va proffsiga de var. Kan inte annat än rekomendera dem om man behöver ha hjälp med att ta bort sin pålle.

väldigt "go" personal.:laugh::cry:

Vi blev tungna att ta bort vår gamla shettis i försomras och anlitade då Kolmården. Jag kunde inte åka med, men pappa sa att det var ett väldigt värdigt bemötande och att det kändes tryggt att lämna över hästen i deras händer. Han ville inte vara med och se när hästen avlivades, så några detaljer om det vet jag inte men har bara hört gott om stället och personalen (även från andra som varit där).

Vi blev tungna att ta bort vår gamla shettis i försomras och anlitade då Kolmården. Jag kunde inte åka med, men pappa sa att det var ett väldigt värdigt bemötande och att det kändes tryggt att lämna över hästen i deras händer. Han ville inte vara med och se när hästen avlivades, så några detaljer om det vet jag inte men har bara hört gott om stället och personalen (även från andra som varit där).

Jaa, de var helt suveräna, jag var med nu i onsdags när vår gamle hingst på 26 och hans fästmö skulle få komma till de evigt gröna...

Jag ville gå med dem till platsen som de skulle tas bort, jag kände att - Har de ställt upp för mig och lärt mig så mkt som de hade gjort så skulle jag va med så långt det gick.

Men förstår att de finns vissa som inte klarar av det.

Men jag höll inte i grimskaftet då det gjordes, men de var så borta av lugnande att jag tror inte att de bekom dem. Klappade om dem innan jag lämnade dem. Vände mig om och gick sakta iväg, efter 10 m så hörde jag en duns. Sen var det över. Inget stön el så. Det var skönt.:cry: :cry: :cry:

Gick sedan och tog ut hingsten som gnäggade lite efter tjejen. Det var lite jobbigt men när jag kom så var han lugn.

Tog ut honom och han fick lugnande x-tra för hon låg där kvar. Stckarn blev som en fölis på gamla dar. Han var så svajjig i hela kroppen och bakdelen fick de stötta upp på båda sidorna. Stackars liten:):confused::cry:. Det så lite lustigt ut. Men kände att det var bra för att han skulle vara borta så mkt som det gick.

Här är en bild på kärleksparet innan vi åkte dit:

http://www.pixbox.se/pic_show_id29238453.html:love:
Han var en riktig gentleman!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Och snällare hingst fick man leta efter. LÄÄÄÄNGEEEEEE!!! Utan att finna någon!

http://www.pixbox.se/pic_show_id29238451.html:love:

Vi hade tid hos dem, ja de har vänte tid. Men känns ganska bra nu men man var låg igår. Ganska utpumpad. Men va proffsiga de var. Kan inte annat än rekomendera dem om man behöver ha hjälp med att ta bort sin pålle.

väldigt "go" personal.:laugh::cry:

Jag kan inte annat än att hålla med dig. Önskar att fler inom travet såg detta som ett bättre altenativ än som för dagen, skicka dom till Knorrevången eller slakt transport till Italien.

Jag kan inte annat än att hålla med dig. Önskar att fler inom travet såg detta som ett bättre altenativ än som för dagen, skicka dom till Knorrevången eller slakt transport till Italien.

Och vad menar du med det????????

Att vägen Solvalla-Palermo är hårt trafikerad???

Uselt skrivet :mad:

Däremot vet jag att många småflickor med f.d. travare luras att skänka bort sina hästar. Observera att det är RID-flickor som luras.

Läs den tråden om Knorrevången på Hästnyheter igen så ser du att hästarna som det skrivs om är ridhästar.

Och alla gånger jag skrivit att vi hellre avlivar än skänker bort så är jag dum i huvudet, jag tror att jag är bäst, och jag är inte riktigt klok och jag minsann mördar hästar.

Själv kör vi till slakteri för köttproduktion så långt det går den dagen det krävs.

Anser att frågan är inte vad som händer efter avlivning, utan vad som händer strax före. Proffsigt bemötande är A och O.

Har travhästar i stor skala men inte skickat iväg en enda dit du "beskyller" oss att göra.

AM

Tack, det var en tuff resa och överlämna de. men hellre det än andra alternativ. Vill inte skänka bort för just det, att de kan få resa långt under vidriga förhållande.

Och måste bara säga att personalen var såååå underbara. Lugna och avslappnade. Inget stress.

Åker gärna dit igen, när de skulle bli aktuellt. Hoppas det dröjer.:cry:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 004
Relationer Vet inte riktigt vad jag skulle döpa tråden till. Varning för låååååååångt inlägg. Vet inte riktigt var jag ska börja i hela historien...
2
Svar
23
· Visningar
3 813
Senast: Lipperta
·
T
Relationer Jag vet inte varför jag skriver här, jag har inga vänner på det här forumet, men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 010
Senast: Fan of Bill
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det finns vissa människor som framkallar mina sämre sidor. Människor som får mig att bli någon jag inte vill vara. Jag skulle så oerhört...
Svar
0
· Visningar
1 369
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka