Kallhyra lösdrift?

Narcissa

Trådstartare
Jag har fått ett erbjudande av en av mina grannar att få långtidshyra deras blivande lösdrift. Då jag har avelsston och föl så hade det varit perfekt för dem att gå där och jag slipper sätta upp egen lösdrift. Dessutom frigör jag minst två boxar som jag kan hyra ut istället. :)
Jag skulle återkomma med vad jag är villig att betala för detta kalas och jag har ingen aning. Det som ingår är hage, 40 kvm ligghall och vatten. Allt annat fixar jag själv och sköter om. Vad tror ni? Jag tänker ha allt från 2 till fyra hästar där beroende på försäljningar mm.
 
Jag har fått ett erbjudande av en av mina grannar att få långtidshyra deras blivande lösdrift. Då jag har avelsston och föl så hade det varit perfekt för dem att gå där och jag slipper sätta upp egen lösdrift. Dessutom frigör jag minst två boxar som jag kan hyra ut istället. :)
Jag skulle återkomma med vad jag är villig att betala för detta kalas och jag har ingen aning. Det som ingår är hage, 40 kvm ligghall och vatten. Allt annat fixar jag själv och sköter om. Vad tror ni? Jag tänker ha allt från 2 till fyra hästar där beroende på försäljningar mm.

Vad hade du själv velat ha betalt för att hyra ut det?
 
Dessutom frigör jag minst två boxar som jag kan hyra ut istället.

Hur mycket vinst går boxuthyrningen med och hur mycket merarbete blir det för dig? Det hade jag utgått från. Blir det mycket merarbete och du ändå lägger 90% av vinsten på kallhyra för lösdriften hade jag inte tyckt att det var värt det till exempel.
 
Tänk på att 40 kvm ligghall inte är särskilt mycket för 4 stora hästar. Jag har ca 40 kvm till mina två hbl och det är på håret att de två står inne samtidigt.
Och att om du hyr ut dina boxar (fast du kanske har fler?) har du ingenstans att ha sto och föl om det tex skulle bli storm och du vill ta in.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Har en tjej som hyr in sin häst hos mig på lösdrift. Då det var väldigt spartanskt till en början fick hon en hyra på 1000kr/mån...
2
Svar
28
· Visningar
5 915
Anläggning Hej Jag har tänkt skaffa häst igen inom de kommande månaderna. Då jag inte har tillgång till mitt gamla privata stall så håller jag nu...
2
Svar
26
· Visningar
3 468
Senast: Angel
·
Ekonomi & Juridik Hejsan alla, jag behöver lite (en hel del) råd och info. Hoppas ni orkar läsa att detta, ber om ursäkt på förhand för flummig text...
2
Svar
28
· Visningar
4 921
Anläggning Jag hyr ett stall med 12 boxar, upplyst ridbana, ridhus, hagar (sommar och vinter), lösdrift (5 av hästarna går ute), varmvatten i...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 631

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Aggressiv/rädd hund
  • Bästa foder för fin päls
  • Utställnings frågor

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Hage
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp