kallblodstravare

em76

Trådstartare
Vad kostar det att betäcka med en kallblodstravare? Finns det några sådana i Småland?

Sv: kallblodstravare

Det är väldigt olika i pris, det kan vara allt i från 5000-25000 eller mer, det är väldigt olika.
Jag har inte hört talas om någon kallblodshingst i Skåne, i så fall får man nog skicka. :)

Jag träffade en tjej med ett 17-årigt kallblodssto som hon ville betäcka. Kan jag inte få henne på andra tankar så ska jag åtminstone försöka få henne att välja en hingst av rätt ras. Stoet är ostartat och används som ridhäst, men har vad jag förstått bra travstam.

Ja, de finns ju en hel del hingstar som inte är avelsgodkända som man kan betäcka med, om man bara vill ha en ridhäst. Dom brukar inte vara fullt så dyra heller. Det är ju lite synd bara att man inte kan registrera fölen då, men om man bara ska ha och rida på så spelar det ju ingen roll:)

Det blir en nordsvensk bruks, och så köper hon en unghäst av ridhästras.

Liknande trådar

Trav Hej, drömmer om att äga en pensionerad varmblodstravare som skulle kunna agera som läromästare inom körning. Skulle vilja ha råd o tips...
Svar
1
· Visningar
327
Senast: CaisaCax
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Kallblodstravare är mycket nära släkt med nordsvenska brukshästar, men de har avlats för snabbhet på travbanor och har inslag av...
Svar
0
· Visningar
352
Senast: Gunnar
·
Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
305
Senast: Unafraid
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Mängder med träning i all ära. Men det finns en annan detalj som är viktig för både ryttare och hästar på SM i ponnyhoppning, som pågår...
Svar
0
· Visningar
127
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Häst som stannar