Kalkstensmjöl

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare _Jezzie_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 024
J

_Jezzie_

Hej!

Har fått rådet att tillsätta kalkstensmjöl till hästens foderstat. Har köpt en säck KALKSTENSMJÖL men undrar om det verkligen är detta man ska fodra med, står på säcken att det används vid tillverkning av djurfoder samt för att reglera pH värdet i marken. Kan man verkligen fodra med detta eller är det FODERKALK man ska ge? Tycker det verkar lite märkligt men det stod i foderstaten att jag skulle ge KALKSTENSMJÖL. HJÄLP snälla!

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 108
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 016
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 078
Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10... 2
Svar
20
· Visningar
3 487
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera Mera VIII
  • Bruksprovet 2025