Kalkavlagring på badrumsmatta

Sonic76

Trådstartare
Min hyresvärd tycker att det är ok att det står vatten dygnet runt under badkaret, visst har det påverkat fuktspärren men vadå.
Nu har jag fula märken på mattan av allt kalk, nåt bra tips för att få bort det?Har provat cillit bang, men det funkar inte..
Det är eländigt trångt så gärna nåt där man inte behöver gnugga för mycket.

Sv: Kalkavlagring på badrumsmatta

Jag körde att låta det ligga en timme i klorin och sedan skrapa bort med kniv, ska prova de andra tipsen i tråden och hoppas de är smidigare!

Sv: Kalkavlagring på badrumsmatta

Kalkosan!!
helt underbart kalkrengöringsmedel som kostar typ 13 spänn!

Med det tog jag bort en ny form av intelligent liv som vuxit fram ur kalklagret bakom badkaret....:devil:

Har PH nära 9 här och vatten som är hårdare än sten så jag har alltid två flaskor hemma...:angel:

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 648
F
  • Låst
Hästmänniskan Hatar är kanske överdrivet, men jag gillar honom verkligen inte. Har haft honom i 3 månader och han trivs i stallet och med...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
39 671
Senast: scizofren
·
Hundhälsa Min 3åriga hane har haft problem med huden till och från i ett år nu. Han får hela ryggen och sidorna full med skorpor och krustor som...
Svar
13
· Visningar
3 176
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka