Om du har åtagande och får stöd för betesmark får du inte gödsla. Gäller betesmark, inte bete på åker.
Fast du skrev att det var förbud att gödsla betesmark.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om du har åtagande och får stöd för betesmark får du inte gödsla. Gäller betesmark, inte bete på åker.
Om man har åtagande ja. Det svaret var var inte heller till TS utan till tanten, eftersom jag utgick från att hon gödslat åkermark.Fast du skrev att det var förbud att gödsla betesmark.
Men ditt problem verkar vara att jag svarar i tråden öht.
Det är helt enkelt begreppsförvirring.Nä problemet var det att det framkom inte föränn jag påpekat det att det är förbjudet om man har åtagande/ miljöstöd vilket du missade helt utan skrev att det var förbjudet att gödsla betesmark vilket inte är sant.
Nä, det var utrett redan innan ditt andra inlägg.Nä problemet var det att det framkom inte föränn jag påpekat det att det är förbjudet om man har åtagande/ miljöstöd vilket du missade helt utan skrev att det var förbjudet att gödsla betesmark vilket inte är sant.
Precis.Det är helt enkelt begreppsförvirring.
Det vi i dagligt tal kallar för bete kan vara något annat i fackspråket.
"Betesmark" är en beteckning för viss slags mark - i myndighetsspråk.
Nä, det var utrett redan innan ditt andra inlägg.
Men eftersom du upprepat är otrevlig mot mig (inte bara i denna tråd) föreslår jag att du sätter mig på ignore.
Jag svarade bara på ett påstående att det var förbjudet att gödsla betesmark. Och förklarade.Det är helt enkelt begreppsförvirring.
Det vi i dagligt tal kallar för bete kan vara något annat i fackspråket.