froggy

Trådstartare
Hej,

Har hittat en häst som jag kanske vill köpa. Hästen är ett sto e Cuper ue Kaliber.

Har ni någon erfarenhet av den kombinationen? Av dom hingstarna?

Vill ha en häst med bra gång och med god hoppteknik.

Sv: Kaliber

Kaliber lämnade avkommor i svår klass i alla discipliner. Oftast åt det grövre hållet, bruna med stjärn.

Kaliber lämnade avkommor i svår klass i alla discipliner. Oftast åt det grövre hållet, bruna med stjärn.
Kaliber var väl en av de hingstar som med högsta sannolikhet inte hade något fuxanlag, så i princip alla (dvs de som inte fått skimmelanlag av sin mamma) var bruna, mörkbruna eller svarta.

Jag gillar Kaliber som morfar, har träffat flertalet hästar som både rört sig bra och hoppat hyfsat. Alla har varit lite grövre men av trevlig modell. Har speciellt ett sto e: Warsteiner som jag gillade mycket. Lite humör men aldrig elak eller stoig och lugn och trygg i sig själv men samtidigt pigg och glad. Cuper har jag tyvärr ingen koll på.

Har hanterat och ridigt en Kaliber avkomma, född f.1990, verkligen en ärlig och fantastiskt mild och snäll häst! Gick som skolhäst på ett naturbruksgymnasium och alla kunde rida hon. Hade tävlat lätt dressyr med placeringar tidigare.

Min häst har Kaliber som morfar. Trevlig häst med bra gångarter och hoppar fint. Lite grövre i modellen som tidigare sagts här.
Här är 2 bilder.
redplutt1.jpg

31693261.jpg

Cuper - ingen erf.

Kaliber kryllar det av, både privat och på ridskola. Finns många kompetenta individer efter Kaliber. Den enda gemensamma nämnare jag personligen skaffat mig av de avkommor jag ridit är att jag tycker de haft tråkiga munnar.
Då utgår jag från att jag gillar munnar som supermjuka gummisnoddar.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
684
Senast: Roheryn
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
511
Senast: Nikan
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 618
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka