Kalender i Outlook...

C

cissiny

Vi har nyligen kommit på att Microsoft Outlook (alltså inte Outlook Express, utan den "vanliga") har en smidig och användbar kalender.

Men - var sparas infon? Om man nu skulle vilja använda infon på en annan dator, t ex om man skaffar ny dator, så borde man kunna spara den? Men, hur? :cool:

Kunde vara bra att kunna göra backup också...

Mvh Cissi
 
Sv: Kalender i Outlook...

Kalenderinfon i outlook sparas på exchangeservern. Dvs du har tillgång till den på alla datorer där du har tillgång till exchangeservern (dvs kan du komma åt din inbox så kommer du åt kalendern också).

Outlook är designat för nätverk (typ företag) där all mail kommer till samma server och när man loggar in på sin PC så kopplas outlook-klienten (som är den del du har på din PC) upp mot exchangeservern och hämtar den information som tillhör dig (mail, kalender, tasks, adressbok etc.)

För mail kan du skapa privata mappar som du kan flytta mailen till, och de mapparna lägger man normalt någon annanstans än på exchangeservern, t.ex. sin hemmakatalog (som ligger på ytterligare en annan dator, men där man har mera plats än på exchangeservern). Man kan också lägga dem på den egna PC:n, men då kommer man inte åt dem från andra datorer.

Har du din egna PC som exchangeserver också, så vet jag inte riktigt hur man gör för att på smidigaste sätt byta dator.
 
Sv: Kalender i Outlook...

Jag skulle inte funka utan den! Den påminner mej om allt, och jag menar verkligen allt!

:crazy:
 
Sv: Kalender i Outlook...

Tack för svaret! :)

Tyvärr måste jag erkänna att jag inte förstod så mycket...

Vi har bredband (kabel), tre datorer kopplade till en router.

Exchangeserver? Förstår inte riktigt... Vi har com hem som internetleverantör...?

Mvh Cissi
 
Sv: Kalender i Outlook...

cissiny skrev:
Tack för svaret! :)

Tyvärr måste jag erkänna att jag inte förstod så mycket...

Vi har bredband (kabel), tre datorer kopplade till en router.

Exchangeserver? Förstår inte riktigt... Vi har com hem som internetleverantör...?

Mvh Cissi

Jag förstår att du inte fattade något, för hon fattade troligtvis inte din frågeställning.

På hennes jobb där hon förmodligen sitter på LAN funkar det säkert så som hon förklarade men har du Outlook på en hemdator så sparas det i datorn.

I min dator med XP får jag göra följande för att hitta filerna som sparas i Outlook
Den här datorn
C:
Documents and settings
*Mitt namn*
Lokala inställningar
Application Data (inte att blanda ihop med Application Data som ligger direkt under *Mitt namn*)
Microsoft
Outlook
Där finns en fil som heter Outlook.pst, den ska det vara

Sen kan du också göra så att du i Outlook väljer Arkiv/Importera och exportera så kan du iaf spara filen i annat format.

Jag vet att när jag använde mig av Outlook så lärde jag mig hur man gör för att spara inställningar och alltannat i en säkerhetskopia som jag uppdaterade varje månad. Det står lite om det i hjälpen, annars får du söka på nätet. Microsoft själva har en ganska bra sida om sådant.
 
Sv: Kalender i Outlook...

Underbart!!!! :):):):):):)

Tack!!! Det var precis vad jag behövde! :)

Mvh Cissi
 

Liknande trådar

IT & mobiler Hej, Jag har en dator med Windows XP där jag även använder Outlook till mail. Nu har jag ytterligare en dator med Windows Vista. Jag...
Svar
1
· Visningar
2 579
Senast: Baka_kun
·
C
Övr. Katt Först och främst, det är mitt i natten och jag borde sova, Har tagit en sömntablett och den börjar ju verka. Skriver därför lite mysko...
Svar
1
· Visningar
773
Senast: Haukur
·
C
IT & mobiler Sitter vid min mammas dator, internet har inte fungerat på månader, nu har jag fått igång det (tillfälligt, mycket strul, går inte att...
2
Svar
34
· Visningar
3 104
Senast: Ragatan
·
Träning Ännu en av mina 'hur skulle ni gjort' trådar. Men snart är det dags för ett nytt återbesök för lilla Fröken Fräken, och 'som vanligt'...
2
Svar
23
· Visningar
1 845

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp