M

mizz

Har en hona på 7 år som sedan hennes kastration har en liten mage. Den hänger med jämt, oberoende vilken årstid det är, före eller efter en måltid, mkt eller lite mat, kort sagt den finns där hela tiden. Varför? Hon är fin för övrigt, ej överviktig. Kanske är hon en sådan sort?

Vet inte vad jag vill med denna frågan, utan jag är bara nyfiken. Har funderat många gånger på kalaskulan.

http://i22.photobucket.com/albums/b319/tottisar/DSC02748.jpg

Btw, vad kan man benämna hennes färg som?

Sv: Kalaskula

Din hona ser ut som min hane. Kastrerade katter får allt för ofta denna skinn/fett påse på magen. Din katts färg skulle jag nog benämna som sköldpaddsfärgad. Har jag fel kan någon annan rätta mig.

Jo, men det är inget hängande/slängande på henne. Jag vet vad du är ute efter. Utan det är en liten fin, fast kalaskula helt enkelt.

Ok, hur kan du veta vad jag är ute efter ?? Många gör misstaget att utfodra likadant som när katten ej var kastrerad.

Men förklara gärna vad du menar.

Mynta2 skrev:
Ok, hur kan du veta vad jag är ute efter ?? Många gör misstaget att utfodra likadant som när katten ej var kastrerad.

Men förklara gärna vad du menar.

Du skrev skinn/fettpåse och jag antog detta lilla extra som kan hänga under magen på kastrerade katter. Men då menade du ngnting annat och får då gärna förklara detta närmre. Att folk ibland överfodrar kastrerade katter har jag sett i form av feta katter men som jag skrev i ursprungsinlägget så är hon fin i övrigt.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka