Kala fläckar som breder ut sig

kraksbyn14

Trådstartare
Hej
Min rara kastrerade hande har fått en kal fläck på ena tassen. Håret börjar att lossna även på den andra tassen, mellan tårna. Fläckarna är inte kala utan de har lite fjun på sig. Han slickar inte eller biter. De bara kom, till synes utan anledning. Har någon upplevt något liknande. Tacksam för svar. Hanen är lite blyg och vill helst inte gå utanför dörren och absolut inte till veterinären.
Matte till två raggdol. :)
 
Sv: Kala fläckar som breder ut sig

När du skriver att han är blyg så är det inte helt omöjligt att det är stressrelaterat slickande. De kan vara duktiga på att slicka när man inte ser det.
 
Sv: Kala fläckar som breder ut sig

Min känsla är att det inte stämmer. Han är inte stressad på något sätt. Margreth
 
Sv: Kala fläckar som breder ut sig

Det som är nytt i hans liv är kattlådan. Jag har gått från Ever clean till papperspellets. I dag har jag även slängt ut papperspelletsen eftersom jag tycker det är ohygieniskt. Pelletsen som de har kissat på är mycket svår att rensa bort och den suger upp otroligt dåligt. Jag har köpt en PeeWee toalett och träpellets. Pelletsen suger upp otroligt bra. Hur lådan fungerar får vi pröva några dagar innan jag kan uttala mig. Jag bytte ut Ever cleanen pga jag trode det kontakt allergi. Ever cleanen är otroligt parfymerad. Margreth
 
Sv: Kala fläckar som breder ut sig

Katter kan få allergiska symptom både av parfymerad sand och olika material . Prova gå tillbaka till det du hade innan och se om det försvinner . Enklaste utredningen i egen regi och som första steg helt etablerat även ur veterinär synpunkt .
 
Sv: Kala fläckar som breder ut sig

Tackar för alla svar. Finns det någon som har haft detta problem på sin innekatt?
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Har ett tvåårigt islandssto som stått hos mig i ca en månad. För 2-3 veckor sedan upptäckte jag en kal fläck på ena...
Svar
11
· Visningar
1 918
Senast: Coolfrees
·
Hundhälsa Jag kan ju börja den här tråden med att jag känner mig förföljd av problem med mina djur. :arghh: Valp, nu 22 veckor. Det börjar med...
2
Svar
34
· Visningar
3 622
Senast: Tonto
·
Övr. Katt Det vill sig inte riktigt med att introducera katt nummer tre. Y är en 12-årig kastrerad hane. Levt med sällskap hela livet minus två...
Svar
15
· Visningar
1 908
Senast: Pilot
·
Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
45 980
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp