Kakel till köket? Vad ska man välja??

Trocadero_lover

Trådstartare
Ska renovera mitt kök, ska måla luckorna och byta handtag till ett par lite modernade från Ikea. Byter alla vitvaror till rostfria och till en modern fläkt med lite glas på osv.
Bänkskivorna kommer vara i massiv ek och tapeterna kommer vara lite ljus-mullvadsgrå aktiga, Borås (se färg nedan).
Golvet är nylagd ekparkett.
Vad ska man ha för kakel?? Har tittat på att ha vit stavmosaik, det känns ju lite modernt och är väldigt snyggt(modernt vill jag ha men hemtrevligt). men vad tror ni? Några förslag?
Kan det bli fel med vita luckor o vitt kakel? Hjääääälp....:angel:

http://www.borastapeter.se/provtapetsera/FondoCore/Viewer.aspx?si=1&li=1&iStoreId=0&cs=C6x3373x3377

Sv: Kakel till köket? Vad ska man välja??

Funkar alldeles utmärkt med vitt kakel och vita luckor. Vitt är aldrig fel.

Vi har sådana här plattor i vårt kök

Storlek 7,5x15. Finns även 10x20.
Dom är lite fasade i kanten och väldigt tidlösa tycker jag. Tror inte man tröttnar på dom.

Om du inte har långt till Anderstorp-Gislaved (Dekora) så åk dit och kolla. Finns en butik mellan orterna, inte långt från brandstationen. Dom brukar ha ganska mycket uppkaklat och bra priser har dom också.
Kondradssons i Jönköping har mycket också men deras priser drar iväg ganska rejält.

http://www.toxicmags.se/clients/dekora/katalog12/
Sidan 173 till höger längst ner är väldigt snyggt och skulle nog kunna passa

Senast ändrad:

Det här var ganska roligt, har inte kollat era svar förrän nu men de som ni visat, de var mellan de två jag valde, haha;)
Och de blev den översta, lite gammaldagsmodern och tidslös. Det såg väldigt bra ut och jag tror de blir bra också!

Liknande trådar

Hemmet Behöver tips och råd till köket. Har mörkt klinker på golvet i stil med det här ; (Bilden är snodd från Sköna Hem) Mitt klinker är...
Svar
3
· Visningar
2 506
Senast: Lazy Lady
·
Hemmet Hej! Jag hoppar in från ÄU med en köksfråga! Jag och maken bygger hus och nu är det dags för köket. Vi är i princip helt klara med...
Svar
12
· Visningar
9 758
Senast: KungTulle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII

Hund, Katt, Andra Djur