Z

Zita

Nån här som har en? Hur är dom i humöret? Lättlärda? Även Grå Jakon är intressant. Hade förr en ara och en gulpannad amason, samt en himla massa undulater. Nu är jag sugen på en goja igen.

Sv: Kakadua

ingen som vet?? ja vill oxå skaffa kakadua nämligen

Sv: Kakadua

Skulle inte rekomendera kakadua (förutom nymfkakadua som jag verkligen kan rekomendera) som sällskapsfågel, de är enormt komplexa och krävande fåglar.
www.mytoos.com bör ni besöka och googla på kakadua.
Kortfattat kan man säga att det generellt är kakaduor som är problemfåglarna (och amazonpapegojor). De är känsliga och plockar sig lätt, hög volymkapasitet, könsmognaden är generellt väldigt jobbig, speciellt med hanarna, och rejäl aggressivitet är vanlig, kakaduor är kända för att döda sin egen partner vid uppfödning i fångenskap och det säger en hel del.

Sen lever de stora papegojorna väldigt länge, en hel livstid och man bör oavsett art på papegojan vara beredd att planera livet utifrån fågeln. Att skaffa papegoja är lika stort ansvarstagande som att skaffa en hund, om inte mer med tanke på vad de kräver och livslängden, vilket många inte inseer utan jämställer de med smådjur.

Besök www.papegojprat.se eller www.papegojforum.se, där finns det bra forum inriktade på papegojor.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok eller så blir jag kvar ett tag, vem vet. Det har varit en händelserik paus, tyvärr inte åt det bra hållet 🙃 Positivt, alla djur mår bra...
Svar
10
· Visningar
2 104
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Det händer såmycket helatiden. Jag har tagit upp skolan igen och jag galopperade på ridningen förra veckan som jag skrev om ❤️ Och även...
Svar
12
· Visningar
1 039
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 316
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar