Rosenblad

Trådstartare
Jag var hos en kompis som passade en ca 13-15 år gammal kakaduahona åt en arbetskamrat. De matade den hejvilt med allt ifrån smör, choklad, sött godis och grillad kyckling och satt och rökte medan den satt på axeln. Jag mådde riktigt dåligt av att se det och vissa ska bara inte ha djur enligt mig :(. Detta händer regelbundet och hur illa kan detta sluta? Tycker verkligen synd om fågeln, den förstår ju inte själv hur farligt det är!

Usch, det kan sluta riktigt illa :( Jag hade helt ärligt sagt till kompisen; såhär får det inte gå till.

Jag sa till henne flera gånger men de sa att " i liten mängd gör det ingenting" och "man ska aldrig säga aldrig" :(. Omoget resonerat :mad:.

Du kan ju hälsa henne att kakaduor är ruskigt dyra (10-15.000) och om den dör eller skadas så lär inte hennes arbetskamrat bli så glad.

Då är det tyvärr så att fågeln lär dö inom den närmsta framtiden, för choklad är nämligen livsfarligt för fåglar.

:( :( Jag sa gång på gång att choklad är livsfarligt för henne, men de bara avvisade mig. Att de inte vill förstå allvaret :(.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 450

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat