Kaffebryggare med termokanna

Nera

Trådstartare
Är på jakt efter en ny kaffebryggare. Någon som har tips på en bra med termokanna?

Sv: Kaffebryggare med termokanna

Och jag blir tokig på vår MoccaMaster :)

Skulle behöva två termosar för ibland behöver sambon termosen och den som är med är oduglig att hälla över till annan termos. Det blir bara massa dräll på sidorna. Skulle jag köpa ny bryggare nu skulle det vara med vanlig glaskanna.

Det positiva med den är snabbheten och gott kaffe.

Får väl erkänna att jag inte har termoskanna, bara glaskanna. Dock anser jag att endast mocca mastern drickbart kaffe brygger:D

Jaa jag är sugen på en moccamaster men tyvärr ligget den nog i en prisklass jag tycker är för hög. Är ingen direkt storkonsument av kaffe, brygger några gånger i veckan... Då tycker jag en så dyr bryggare är lite överdrivet ;) termos vill jag ha då jag är en mästare på att slå sönder glaskannor...

Då skulle jag skaffa perkulator,finns små för ca 6 koppar. Den slås inte sönder så lätt

Men om inte smaken är avgörande finns ju t ex Andersson TSC 1.1 för 299 kr, då får du med två termoskannor.

Fast när sa jag att inte smaken spelar någon roll?
Det jag sa var att jag vill inte lägga ca 1500:- för att jag inte brygger så ofta, inte att jag vill ha den billigaste som finns och att det ska smaka illa?

Jag säger också Moccamaster. Min trotjänare är 12 år nu och fungerar precis som den ska ännu och termosen håller ännu varmt :)

Vi har en Philips HD7546. Vi är överlag nöjda med den. Stör mig på att man inte kan lossa själva behållaren till kaffefiltret, men det är nog det enda. Kostar ca 700 kr - prisvärd!

När skrev jag att smaken inte spelar någon roll? Jag skrev OM smaken inte är AVGÖRANDE.

Viss skillnad...

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Är på jakt efter den bästa budgetappen! Någon som har ett tips? Det är okej om den kostar lite, så länge den är värd det.
Svar
5
· Visningar
475
Senast: kolblakkur
·
Skola & Jobb Jag är på jakt efter en ny jobbväska, och det känns som en djungel... Väskan jag har nu är en ryggsäck från Fjällräven, vilken snart...
Svar
7
· Visningar
395
Hemmet Som rubriken antyder är jag på jakt efter en ny dammsugare då vår gamla som var här när vi köpte sommarstugan har gett upp. Gärna en...
Svar
16
· Visningar
563
Senast: sthu
·
Juridik & Ekonomi Vi är på jakt efter ett gemensamt sparkonto med bra ränta. De flesta konton verkar vara gå att vara en person som har tillgång, vi vill...
2
Svar
20
· Visningar
1 401
Senast: Clabbe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar