Kaffe/te-porslin i stil med Pip Studio?

MiniLi

Trådstartare
Jag är helt kär i Pip Studios grejer överlag och var helt inställd på att köpa koppar/muggar därifrån nu när jag vill byta ut vårt tråkiga porslin. Sen insåg jag att de inte går att köra i micro eller diskmaskin och då funkar det ju inte.

Så - tips på porslin i samma stuk men som funkar i diskmaskin och micro?

Bilder för er som inte vet hur Pips porslin ser ut:
pipmuggar-21.jpg

Mugg-khaki_26244.jpg

mugg-rosa_26245.jpg

51002005_10735.jpg

51002039_12820.jpg

181a6c3a4afa3de420d92a2c98ad9538.jpg

Jag har tänkt blanda färger/mönster så ser gärna att det finns samma modell i lite olika utföranden.

Sv: Kaffe/te-porslin i stil med Pip Studio?

Enfärgat kan också funka om det är klara fina färger och fin form!

Fastnade inte riktigt för indiskas mönstrade porslin. Gillade färgen på de enfärgade "plain" men inte formen på muggen.. Så svårt!

Det är jättesvårt. Nära är inte riktigt lika bra. Och i just det fallet (med Pip) blir det liksom inte samma sak.

Ja precis!

Halvt KL

Jag vill minnas att jag sett jättefina färgglada koppar i en tråd här på buke någon gång.. De var typ enfärgade med guldkant och fanns i olika klara färger. Kan det varit blåbäret kanske som lade upp?

Oscar & Clothilde brukar ha fina koppar/muggar, men där kan det variera lite om de tål diskmaskin/micro.

Mina koppar?

https://cdn2.cdnme.se/cdn/9-1/3887138/images/2013/guldet_511228dee087c367ceabe46a.jpg

De är typ 80 gamla och finns på loppisar eller på tradera.
Dessvärre är de moccakoppar och bara 5,5 cm höga ;)

Sagaform har inte mönstrade koppar - men de har fina färger och former. De heter Pop :)

e2ce8a8cc5a3d3c9e452fd88ac2aca57.jpg

Ah ja de är så fiiiina dina koppar! Men bökigt att de är små och gamla :p

Är inget jättefan av Sagaform.. Men tack för tips!

Oscar & Clothilde brukar ha fina koppar/muggar, men där kan det variera lite om de tål diskmaskin/micro.

Tack, ska kolla!

Jag såg de kopparna (och en sockerskål och en mjölksnipa) på en loppis i lördags och tänkte direkt "Buke-Blåbärets koppar!"

Har du tittat på Greengate? Det är inte lika starkt i färgerna men ändå färgglatt, och det ska funka i både mikro och diskmaskin.

Lägger till en exempelbild
pager%25C3%25B6dgreengate.jpg

Liiiite syns det på ngn kopp (har 6 st), men då har jag kört dem i maskin minst 1 gång i veckan i 2 år. :)

Jag har en vän som kör sina Pip i diskamskinen och det syns inte på hennes koppar iaf.

Liiiite syns det på ngn kopp (har 6 st), men då har jag kört dem i maskin minst 1 gång i veckan i 2 år. :)

Jag har en vän som kör sina Pip i diskamskinen och det syns inte på hennes koppar iaf.

Aha ja men då kanske jag vågar köpa ändå!

Hur ska man tänka kring micron. Guld går ju inte att köra i micron, undrar om det är begränsande?
Jag brukar nog inte köpa muggar i micron särskilt ofta.. Men kanske har hänt någon gån.

Det blir ett härligt sprakande med guldet, och i längden klarar inte micron. Jag har själv gjort den bistra erfarenheten, dessvärre.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Livet som enarmad rullar på (har inte så mycket annat att välja på :p ), och bjuder på en del nya upplevelser. Svullnaden i den brutna...
Svar
0
· Visningar
772
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka