M

mollymalone

Mina hästar älskar att hångla med tallar, med den följden att de blir riktigt kletiga och kladdiga. Vad göra? Finns det några tips, har försökt med manglans och med is. :rofl:

Har för mig att man kan använda något som är fett och smörja på, detta gör att kådan blir lättare att bara borsta bort sedan!

Ha på rejält med olja (typ matolja) och låt det sitta ett tag och tvätta sedan bort med shampo. Då får du bort det mesta av kådan åtminstone.

Liknande trådar

Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 583
Hästvård Min häst är så jäkla skavsårsbenägen och i synnerhet nu pälsbytartider. Lånade ut honom för någon dag sen och han kom då tillbaka med...
Svar
17
· Visningar
1 347
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
939
Senast: Fiorano
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 818

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp

Hästrelaterat