Kåda i svansen

T

Tölva

Jäsiken, lagom till tävlingen, har min häst kliat svansen och smetat fast en massa kåda i den, hur gör jag? Hur får man bort det, nån med bra tips?

Sv: Kåda i svansen

Tack för "sök"-förslaget, där fanns verkligen en uppsjö av de mest fantasirika smörjmedel man kan tänka sig...snacka om Bregottens värld! Fast han är ju en häst-ingen ko..men kommer väl att lukta som en...

Sv: Kåda i svansen

Jag tar vanligt stekmargarin när jag fått kåda på händer, hästar mm. Margarinet tvättar jag sen bort med vanligt diskmedel.

Liknande trådar

Hästvård Måste få lite feedback och höra om nån har några liknande erfarenheter. Min häst som blir 6 år i år visade sig ha mask, 600 på lilla...
Svar
5
· Visningar
733
Senast: lundsbo
·
Hästvård Hej! Min 13 åriga connemara ponny får väldigt mycket klåda i svansroten under vintern. Han är en boxvandrare och är ibland lite stressad...
Svar
1
· Visningar
445
Senast: Ponylove
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
579
Senast: tara
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 177
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar