Kabelfråga

Nu ska jag köpa en sladd istället från Kjell & company och hoppas den passar... TEJPA SEN IHOP ADAPTERKONTAKT OCH SLADD. annars åker de isär och du har ingen aning åt vilket håll du ska sätta den för rätt polaritet
Bra tips. :)
(Alternativt, som jag själv nog hade gjort, klipp bort skarvdonet/polvändaren och löda + krympslang.)

Bra tips. :)
(Alternativt, som jag själv nog hade gjort, klipp bort skarvdonet/polvändaren och löda + krympslang.)

Löda var tänkte du?
Bara nyfiken, jag kan inte löda. Och tveksamt om jag skulle anse det vara värt pysslet även om jag kunde. Och då sabbar man ju möjligheten använda andra kontakter om man nu vill

Med massa hjälp från den högst servicemedvetna killen på Kjell & Co har jag nu för 190 spänn fått liv i kameran.

Den jag länkade tidigare med massa olika dc-adapters passar inte - de är för tjocka upptill vid gummit för att nå in. Så man får köpa till en lös adapter.

Om ni köper - be dem montera så polariteten blir rätt. Så knepig beskrivning killen på Kjell fick mäta polariteten för att vara säker. TEJPA SEN IHOP ADAPTERKONTAKT OCH SLADD. annars åker de isär och du har ingen aning åt vilket håll du ska sätta den för rätt polaritet utan får återvända till butiken för att få hjälp ;P

Men 190 kr och två prylar från Kjell och displayen lever igen. Inte testat så allt verkligen funkar än men den får ström och startar iaf :)
Jag gillar också killarna på K&C då man ibland inte orkar eller kan leta reda på vad man behöver. Men hjälp får man , var så säker. Har vi samma inköpsställe tro? :up:

Jag gillar också killarna på K&C då man ibland inte orkar eller kan leta reda på vad man behöver. Men hjälp får man , var så säker. Har vi samma inköpsställe tro? :up:

Gränby.

Han idag var ju extra guldstjärna till då han inte bara letade fram lösning utan dubbelkollade och mätte så polariteten var rätt etc. Och bad om ursäkt för det tog tid. Hallå jag sparade en tusenlapp troligen (om inget knasar), jag har all tid i världen!

Gränby.

Han idag var ju extra guldstjärna till då han inte bara letade fram lösning utan dubbelkollade och mätte så polariteten var rätt etc. Och bad om ursäkt för det tog tid. Hallå jag sparade en tusenlapp troligen (om inget knasar), jag har all tid i världen!

Jag tycker det verkar som om Kjell&Co överlag har bra personal, jag har alltid blivit bra bemött och fått kompetent hjälp när jag behövt det. Har varit in i Östersund, Falun och Borlänge.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka