Ah. Aldrig hört förut tänkte snarare på en målad aka en fejkpolisbil från filmer eller tja såna man sett ibland där någon sprayat POLIS över sidan vilket inte gick ihop heheAbsolut, dvs motsatsen till en civil (omålad) polisbil.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ah. Aldrig hört förut tänkte snarare på en målad aka en fejkpolisbil från filmer eller tja såna man sett ibland där någon sprayat POLIS över sidan vilket inte gick ihop heheAbsolut, dvs motsatsen till en civil (omålad) polisbil.
Hm, var nog inte årets höjning, nog lite för tidigt för den, så blir kanske lite bättre.Jag funderar på om det kan stämma att min lön blivit höjd med 0,95 procent. Eller när jag räknar så stämmer det. Funderar på om det är rimligt. Jag är inte utbildad inom jobbet så kanske får man inte mer än lägsta möjliga.
Min lön är nu på samma nivå som lägsta lön för utbildad som fyllt 19 år. Det känns snålt även om jag inte gjorde bra lönesamtal... men samtidigt är det kanske så det är när man saknar rätt utbildning oavsett ålder och erfarenhet.
Det låter verkligen inte rimligt. Skulle det stämma så innebär det att du tjänar mindre nu än när du började, med tanke på vilket håll inflationen barkat åt.Jag funderar på om det kan stämma att min lön blivit höjd med 0,95 procent. Eller när jag räknar så stämmer det. Funderar på om det är rimligt. Jag är inte utbildad inom jobbet så kanske får man inte mer än lägsta möjliga.
Min lön är nu på samma nivå som lägsta lön för utbildad som fyllt 19 år. Det känns snålt även om jag inte gjorde bra lönesamtal... men samtidigt är det kanske så det är när man saknar rätt utbildning oavsett ålder och erfarenhet.
Det verkar som jag fått någon separat ökning (pratade med löner). Vet inte riktigt vad, men kanske på grund av att jag börjat utbilda mig. Minns dock inte om chefen sagt nåt sånt .Det låter verkligen inte rimligt. Skulle det stämma så innebär det att du tjänar mindre nu än när du började, med tanke på vilket håll inflationen barkat åt.
Tjällossning...?Bilen är på verkstad.
Lite ostadig, knäpper när man svänger...
ALLA fjädrar var av. En fjäder var av på 3 ställen. Mekanikern hade aldrig varit med om något liknande. Hur går detta ens till?
Ja, jo. Men bilen var på service i januari- Och då sa de inget om fjädrarna... Så eh... Alla har gått av senaste 2,5 månaderna då. Helt orimligt ju!Tjällossning...?
Jag har något som jag tror heter husvagnsfjädrar bak i min bil. Hårdare som tar mer kraft (egentligen tänkta för om man har mycket last på dragkroken?). Oumbärliga för att kunna köra på de vägar som är härikring. Tror nackdelen är att de inte ger lika mycket komfort i småsvackor på släta vägar? Men sådana ser aldrig min bil...Ja, jo. Men bilen var på service i januari- Och då sa de inget om fjädrarna... Så eh... Alla har gått av senaste 2,5 månaderna då. Helt orimligt ju!
Dessa fjädrar var extra hårda eftersom bilen var sänkt (köpt sänkt, sambon gillar det). Men nu ser jag till att ha kontakt med verkstan istället för sambon, gissa vilken typ av fjädrar det blir på bilen nu?Jag har något som jag tror heter husvagnsfjädrar bak i min bil. Hårdare som tar mer kraft (egentligen tänkta för om man har mycket last på dragkroken?). Oumbärliga för att kunna köra på de vägar som är härikring. Tror nackdelen är att de inte ger lika mycket komfort i småsvackor på släta vägar? Men sådana ser aldrig min bil...
Ja, jo. Men bilen var på service i januari- Och då sa de inget om fjädrarna... Så eh... Alla har gått av senaste 2,5 månaderna då. Helt orimligt ju!
Det verkar inte så eftersom mekanikern aldrig hade varit med om något liknande?Det är inte så att belastningen på övriga blir större, så att de går en efter en när någon börjat? (Gissar vilt nu...)
Om du hittar en lösning, vidarebefordra gärnaOm det verkligen inte finns ngt sätt att drömma mindre?
Drömmar sägs ju vara hjärnans sätt att bearbeta saker. Om det stämmer kanske terapi kan vara något för att bukt med det?Om det verkligen inte finns ngt sätt att drömma mindre?