Just hämtat en Teddydvärgvädur :D

P

Pretty

Jag hämtade min lilla Teddydvärgvädur idag (kl. 3 på natten :angel: ) Hon är bara så söööt! :love: Men eftersom det är min första kanin så skulle jag vilja ha lite tips! Å så har jag några frågor!

Hur fort kan jag börja ge henne nya saker att äta??

Är Lottie fodret Havre och Vetekli någonting som är bra för kaniner?? (Jag tänkte på att växtträden är under protinen, har läst någonstans här på Bukefalos att det inte är bra?)

Jag vet ju att kaniner har känsliga magar men hur fort kan jag börja vänja henne vid att äta gräs?? Hon har en trekantig bur där hon står på gräset. Hon är 8 veckor och nu så har jag laggt en tjock playwood skiva under så att hon inte kommer åt gräset.

Se så har jag en sista fråga, jag har inte bestämt vad hon ska heta. Cloe, Lilly eller Edie (låter Edii). Hon är gul mantelteknad (gul och vit). Vad tycker du passar bäst? :D

Sv: Just hämtat en Teddydvärgvädur :D

Lottie anser jag passar bäst till hoppkaniner, eller ja, kaniner som springer runt gör sig av med mycket energi. Har en Lejonhuvad dvärgvädur här hemma, som jag själv, efter hur hon beter, sig aldrig skulle ge Lottie, då det känns som om det är alldeles för mycket protein för en så lat kanin :P Kör hellre på Edels eller Svenska foders kanin och marsvins pellets.

Du kan börja med att ge henne en handfull gräs varannan-var tredje dag och märker du att hennes mage verkar klara av det så är det ingen fara med att hon går på gräs på heltid.

Lilly var charmigt :)

Okey, tack för svaret! Har även tänkt på namnen Nova,Smilla och Stella :love:

Smilla blev det :) Men Går Lottie Morot och Äpple bättre då?? Till sällskapskaniner?

Liknande trådar

J
Övr. Djur djur e ju de mest ärliga och gulligast som finns, finns ingen människa som e så ärliga som dom... Jajaj iaf, melissa, var den första...
Svar
1
· Visningar
968
Senast: jooosan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama