Julshow med nybörjare, tips!

Tomtenissen

Trådstartare
Vi ska styra upp en julshow på klubben och självklart blir det ju roligast om alla är med!
Men vi har ca 10-15 barn, 6-9 år, som knappt kan trava. Vad har ni för tips på vad de kan göra på showen? Kom igen, använd fantasin och bolla lite ideer med mig nu :)

Ponnisarna räcker inte till alla samtidigt, så om alla ska rida så måste jag få till två omgångar de kommer in på. Och två ponnyer ska visst gå att köra, har dock bara vagn till en än så länge.

Spåna nu! ;)
 
Sv: Julshow med nybörjare, tips!

Käpphästkadrilj? Julsaga? (Hästarna är ju alltid lite på tårna på julshower o dyl; det kanske är skönt att slippa ha nybörjaran på dem då :-) )
 
Sv: Julshow med nybörjare, tips!

håller med. vi hade alltid lucia tåg utan hästar. det var jätte mysigt i manegen.
och sen de som var lite bättre gjorde kadrilj uppvisning eller voltige.
 
Sv: Julshow med nybörjare, tips!

Hästagility?

Någon form av stafett där kanske barn/ponny tävlar mot vuxen/ponny (avsuttet, med ponnyn som sk stafettpinne)?

Hopptävling, t ex duktiga elever på få hinder på högre höjd, nybörjare i skritt på samma bana i miniatyr, förälder till fots..
 
Sv: Julshow med nybörjare, tips!

käpp häst kadrilj, lusiatåg med endast lusian till häst med 2 ledare, maskerad tävling till häst (2 för varje häst, en som rider + en som leder).
ngt spex som några av ridgrupperna får ordna, med eller utan häst.
dressyr uppvisning av t ex ridläraren, tomte på skidor(dvs tolkande tomte) :D. kör uppvisning + godis utdelning!
 

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 220
Senast: Ajda
·
Ridning Hej! Jag är medryttare på än äldre ridtravare som för det mesta är en helt underbar häst. Innan jag blev medryttare på henne hade hon...
Svar
15
· Visningar
1 186
Senast: Lager
·
Ridning För en tid sedan fick jag en förfrågan om jag kunde tänka mig att provrida en ponny för de ville se om han kunde gå under ryttare över...
Svar
7
· Visningar
1 547
Övr. Hund Igår började äntligen den efterlängtade agilitykursen på klubben hemmavid. Hunden (Dsg-tik, 1 år gammal) skötte sig utmärkt, inga...
Svar
9
· Visningar
1 301
Senast: Elementary
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

  • Sele
  • Dressyrsnack 17
  • Hur stor på d-ponny?

Omröstningar

Tillbaka
Upp