Julrengöring av hunden+julklappar

Roxer

Trådstartare
Har nu badat och trimmat hunden så att han är julfin. Efter badet tog vi några "matte jagar hunden med borsten runt i lägenheten"-varv och nu är både matte och hunden blöta. Det är ju alltid lika kul att bli jagad tyckte Abbe. ;) Var även tvungen att trimma bort en del underull som han inte släpper såhär nu inför jul. (Har bytt foder för att se om det är det som spökar eller om det bara beror på att han är kastrerad.) Imorgon ska vi borsta igenom pälsen innan vi åker för att träffa släkten.

Hur brukar ni fixa med hundarna inför jul? Får de se ut som de gör eller trimmar ni dem lite extra fina när släkten kommer? Ger ni hunden julklappar?

God Jul alla därute från mig, sambon och Abbe (som just nu är extremt nöjd med att ha lyckats gömma sig under soffbordet där jag inte kommer åt honom med kardan :p)

Sv: Julrengöring av hunden+julklappar

Jag har badat och borstat honom så nu är han fin.. :)
Julklappar ska han också få :D Men hans bästa julklapp kommer nog vara att få riva i allt presentpapper han älskar sånt! :p

Jag ska tvätta skägget imorrn innan vi far iväg. Inte så kul att komma till släkten med vovvar som luktar hästskit :p

Jag har trimmat och badat Wilton idag. Innan vi går bort borstar jag igenom han så att han är ren och snygg. På julafton har han självklart röd rosett runt halsen! :D

Röd rosett kanske skulle vara nåt ja.. Funderade på tomtemössa, men Abbe såg så missnöjd ut när jag föreslog det att jag nog skippar den tanken. Däremot kanske man ska fläta svansen, han har ju en fana som är närmre 20 cm lång som jag inte hade hjärta nog att kapa. Dessutom fick jag inte det för sambon...:D

Jag har badat och trimmat båda mina i går men det gör jag varje vecka så det hade jag ju gjort oavsett om det hade varit jul eller inte ;)
Julklappar brukar mina hundar få så i morgon ska det få en mumsig oxstrupe att tugga på :crazy:

Jag har badat min hund, fast inte för att det är jul utan för att det behövdes. Det var inte lite svart vatten som rann från henne alltså.. Men nu är hon mjuk och fin och luktar gott!

Hennes julklapp är inslagen och klar. Hon kommer få julklappar av mamma och pappa och resten av familjen också, hon brukar få det. Det är ingen annan som har hund så hon är allas gullegris typ. ;)

Jag har hört rykten om att min syster ska ge Abbe grisöron, så av oss får han en repleksak istället. Fast säg inget så att han hör, han vet inget eftersom han fick vara i köket när vi slog in hans julklapp. ;) :D

Melker fick bada i fredags och han ska få julklappar av oss. En pipande mjukisgroda, tennisbollhantel och en kong

Skulle badat och borstar Ganti (är i behov av bad och borstnig, och trimning av tassar), men det kom andra saker ivägen. i julklapp så får han ett grisöra av mig. Sen om jag känner mormor rätt så får han skorpor som han älskar...(hon skämmer bort honom...)
God Jul på er!

*kl*
Bad och frisering blir det imorgon, åker ner till släkten iövermorgon, idag firade vi med sambons allergiska familj så då fick han ej vara med, annars brukar han vara lite extra julfin även på julafton. Skotskrutigt band i rosett om halsen får han ha fast han tycker det är smått onödigt :P

Förra året fick han ingen julklapp men i år fick han faktiskt ett gosedjur som snabbt fick det smickrande namnet barncancerbjörnen (man skänkte pengar till barncancerfonden när man köpte den)

Mina hundar har blivit trimmade. Bada har jag inte hunnit men tänkte passa på imorgon, eftersom det blev kallt ute så är det inte riktigt lika lerigt o då kanske de kan hålla sig rena ett par dagar i alla fall :crazy:

Julklappar har de i år fått iform av ben, grisöron o självklart köttbullar o prinskorv inslaget i tidningspappaer som de får leta reda på o öppna själva :D Pippis paketöppning fortsätter imorgon eftersom hon blir 4 år :love:

Liknande trådar

Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för... 2 3
Svar
59
· Visningar
7 874
Senast: AnneB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka