Julmarknad norra Tyskland?

Snubbelfot

Trådstartare
Jag har under åren varit flera gånger på julmarknaden i Lübeck och uppskattar den mycket - liksom själva staden. Nu skulle jag vilja hitta en *annan* trevlig stad och julmarknad, företrädesvis i norra Tyskland och ungefär lika lättillgängligt (läs: från Sverige) som Lübeck. Hit me! 🎅
 
Jag har under åren varit flera gånger på julmarknaden i Lübeck och uppskattar den mycket - liksom själva staden. Nu skulle jag vilja hitta en *annan* trevlig stad och julmarknad, företrädesvis i norra Tyskland och ungefär lika lättillgängligt (läs: från Sverige) som Lübeck. Hit me! 🎅
Hamburg brukar ha flera mysiga, bl a i Altona och på Rathausmarkt. Även Santa Pauli på Reeperbahn är värd ett besök!
 
Jag har under åren varit flera gånger på julmarknaden i Lübeck och uppskattar den mycket - liksom själva staden. Nu skulle jag vilja hitta en *annan* trevlig stad och julmarknad, företrädesvis i norra Tyskland och ungefär lika lättillgängligt (läs: från Sverige) som Lübeck. Hit me! 🎅

Kiel kör en av de största. Direkt från Göteborg.
 
Hoppar in och snor tråden :D
Vi vill också på julmarknad, hade tänkt typ Zürich men gillar tyskland så följer med intresse! Har ett barn med så gärna någonstans där man lätt kan ta sig runt i stan :)
 
Bremen ska vara fin. Rostock har den största i norra Tyskland. Annars har Nürnberg en berömd julmarknad om man orkar åka längre. (Har inte varit på någon av dem dock... Allt är hörsägen. :p)
 
Hoppar in och snor tråden :D
Vi vill också på julmarknad, hade tänkt typ Zürich men gillar tyskland så följer med intresse! Har ett barn med så gärna någonstans där man lätt kan ta sig runt i stan :)

Vill ni till Schweiz så är julmarknaden i Basel än bättre. Basel är dessutom en mysigare och barnvänligare stad än Zürich. Dock är Schweiz omotiverat dyrt, så värt att titta på Tyskland. :) Annars har Colmar i Alsace en underbar julmarknad.:love:
 
Vill ni till Schweiz så är julmarknaden i Basel än bättre. Basel är dessutom en mysigare och barnvänligare stad än Zürich. Dock är Schweiz omotiverat dyrt, så värt att titta på Tyskland. :) Annars har Colmar i Alsace en underbar julmarknad.:love:
Hittar inga direktflyg till Basel... iom kortweekend föredrar vi direktflyg ;)
 
Bremen ska vara fin. Rostock har den största i norra Tyskland. Annars har Nürnberg en berömd julmarknad om man orkar åka längre. (Har inte varit på någon av dem dock... Allt är hörsägen. :p)

Bremen är en underbar stad! Jag har inte varit där i juletid, men båda gångerna jag varit där har guiderna talat sig otroligt varma om marknaden där. Och så finns det en massa annat härligt att titta på.
 
Det låter nästan som att det räcker att åka över gränsen så kan man inte missa åtminstone ett par fantastiska julmarknader.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 111
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 714
Senast: fejko
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 451
Senast: Pratsch
·
Skola & Jobb Det här blir ganska personligt och lite som ett dagboksinlägg men känner att jag hellre lägger det under allmänt då jag vill ha lite...
Svar
14
· Visningar
2 108
Senast: VLMF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp