Julklappstråden 2017

Dressyren

Trådstartare
Är ni den sortens människor som har alla klappar inslagna i oktober eller den som köper i sista minuten?

Julen närmar sig med stormsteg och detta år har jag lovat mig själv att inte skjuta upp alla julklappsinköp till dagarna innan jul. Jag har en förhoppning om att hitta fynd under Black friday, men har ännu ingen aning om vad jag ska köpa till vem.

Lillasyster 18 år: stort intrese för smink, hud/hårvård, mode, musik.
Lillebror 15år: gillar dator och spel.
Lillebror 20 år: intressen är kläder, träning och fest.
Sambo: intresserad av alla typer av resor, dator och spel av alla slag. Vi har köpt hus nyss så mycket som behövs dit.
Föräldrarna: ???

Brukar oftast bli presentkort på affärer jag vet att de gillar. Tänkte försöka i största möjliga mån att undvika presentkort i år. Hjälp! :D

@Dressyren Haha, det där med att inte skjuta upp alla köp känner jag igen.. men det blir alltid så ändå ;)

Men jag tror jag ska strunta i de flesta julklapparna i år faktiskt. Jag är inte bra på presenter och julklappar och det blir mycket som bara står på nån hylla sen och det är ju bara slöseri med pengar och plats. Vi brukar säga också att vi ska bjuda på middag eller så istället, men det blir inte av heller, så. Äsch, det viktiga är att man umgås, tycker jag =) Jag har dock två julklappar färdiga, en hemgjord gosis till min brorson och så ett par koppar som min mamma samlar på till henne, tyvärr har hon redan råkat se dem här hemma innan jag hunnit slå in dem bara, men men...

Jag tycker faktiskt presentkort är bra! Tidigare har jag tyckt det varit tråkigt, men egentligen är det väldigt bra ju! Jag känner mig jätterik om jag vet att jag har ett presentkort nånstans + att då kan man ju välja själv så det blir nåt man vill ha!
Om man vill kan man ju köpa nåt litet, typ nåt roligt format godis eller nån gullig liten grej bara och ge presentkortet tillsammans med =)

//r

Min pv och jag ger till varandra i år.
Vi har kommit överens om att renovera varandras armbandsur samt ge något "hemligt" också.
Jag har min klar (2 biljetter till F1 i Melbourne i mars, flyg får vi spara ihop till och boende har vi gratis ändå. Ska prata med hans chef och be om ledigt åt honom och med min chef så jag får ledigt med samt be dessa människor att signa kortet + mina vänner som vi for bo hos)

Men!

Våran granne!
En jättetrevlig man runt 40 år som hjälper oss i tid och otid om vi behöver hjälp.
Han har spenderat timmar att meka vår scooter, kommer med tips om växter och plantor, har massor med info om intressanta saker, ibland lånat ut pengar om vi varit panka sista dan innan lön, ibland kommer han över och bara hänger och tar en öl osv...

Riktig reko kille.
Han älskar sina hundar över allt annat, två gigantiska am bulldogs. Enkelt där, dom får varsitt ben.
Han gillar även loppisar/garage sales och hans hus är fyllt av krimskrams...

Vad ger man en sån här kille? Vill inte ge ät- eller drickbart eller presentkort eller upplevelse.
Gärna någon SAK som är "billigt skit" men ändå användbart.

Idetorka de luxe

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka