Julklappstips

Status
Stängd för vidare inlägg.

oz_joj

Trådstartare
Vad behöver man som nyblivna föräldrar? Vi väntar första barnet i början av december. Har fått massor av begagnade kläder (även köpt lite, mest begagnat) så det har vi nog ett tag framöver. Har även komplett spjälsäng, komplett vagn och skötbord. Men är lite orolig att överösas av mer kläder vi inte behöver i jul. Kan man istället kanske gardera sig och önska saker, tänkte vi. Men noviser som vi är så: Vad behövs? Vi vill kanske inte ha saker som är till alltför stort barn för våra lagringsmöjligheter är inte idealiska. Men tips tas tacksamt emot!
 
Sv: Julklappstips

Massor av förslag i alla prisklasser:

Avent amningspump.

Värmeinlägg för brösten. Amningskupor.

Blöjor. (jobbigt att släpa hem hela tiden, jag tycker pampers gula funkade bäst för de minsta)

Zinksalva för rumpor.

Nagelsax för bebisar. (finns på apotek)

Bumbo babysitter (funkar efter ca 3 mån)

Dyra FischerPriceleksaker som gör ljud och blinkar när man leker med dem.

Grejer att hänga på bilbarnstolen så bebisen leker med dem istället för att skrika - vi har ett mjukis-speldos-äpple med en mask som rör sig när man drar i snöret, bra present för man är för snål att köpa sådana dyra lite onödiga ting själv...

Bitring.

Babybalja om ni inte har badkar att bada tillsammans med bebisen i, annars stort halkskydd för badkaret.

Plastnycklar på ring - bra första leksak.
 
Sv: Julklappstips

Ett fårskinn som är behandlat så man kan tvätta det
En "babyvakt" om ni bor så ni har behov at det, vårat hus är så avlångt så man hör inte från övervånningen till tv rummet...:crazy:
Babygym
Ett tips till mamman är en Boobtröja, suveränt att amma i men dyr att köpa...
Söta sängkläder till själlsängen
En långsjal! Mycket bättre än Babybjörn!

Några tips till ialla fall..
 
Sv: Julklappstips

Tack båda! :bow: :bow: :bow: Fortsätt gärna ni andra också! Verkligen toppen för noviser som oss...
 
Sv: Julklappstips

En babysitter, ett babygym, jag hade en i tyg som gick att vika ihop och sedan stänga med hjälp av en dragkedja, helt suverän att ta med när man skulle bort!
 
Sv: Julklappstips

jag har önskat mig typ följande:

örontermometer
andningslarm
babygym
babysitter
flera olika bärsjalar ( :Love: )
RESESÄNG!
lekmatta/filt
bröstpump (avent isis)
presentkort i barnaffär ;)
 
Sv: Julklappstips

Lägger till (håller med tidigare inlägg):

Handdukar (fast det funkar också bra att köpa mååånga för 5 kr styck på IKEA)
Baby watch
Badtermometer
Baby Björn Active
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 267
Senast: Liran
·
Småbarn Tankar, tips och input mottages tacksamt. Mitt barn (R), drygt 2 år gammal, började på fsk i september. Han har trivts bra hela tiden...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
16 674
Senast: Badger
·
Hundhälsa Var lite aktiv här för några år sedan, men sedan har jag bara kikat in då och då. Nu har jag dock bryderier som jag hoppas få tankar...
2
Svar
30
· Visningar
5 920
Senast: Sel
·
Samhälle Från en skogsägare till en annan: en förändring i ditt skogsbruk kan bli en jättestor miljövinst. Baserat på vad du skriver verkar det...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
7 835
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Blöta BoT-stallpaddar?!
  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår

Omröstningar

Tillbaka
Upp