Julklappsförslag till väldigt verbal 2-åring?

inverterad

Trådstartare
Vi har en dotter som är 2,5 år och nu börjar släkten fråga om julklappar till henne. Förutom standardsvaret (kläder och böcker) så funderar jag på vad som är utvecklande och roligt för ett barn i hennes ålder, och gärna är roligt länge? Hon har miljarder gosedjur och leker fantastilekar med dem, hon gillar att måla och pussla, och hon älskar att läsa böcker, men jag tänker mig något lite mer påkostat som inbjuder till EN eller max två julklappar per släktfamilj, om ni förstår. Vill inte drunkna i prylar som hon ändå inte kommer leka med. Jag har funderat på nån typ av språkprogram/spel där en lär sig ord på andra språk, men vet inte var jag ska leta. Hon har en padda som vi mest använder till resor, men även till att titta på film och spela med under sjukdagar och liknande.

Alla förslag mottas varmt!

Pollyglutt till paddan. Massor av talböcker på en mängd olika språk ink täcken som stöd. Min tvååring är också väldigt verbal, han älskar sångböcker med musik så att han kan sjunga.
Personliga böcker är också sådan jättehitt här med personliga bilder så att sonen själv kan berätta vad som händer iberättelsen.

Annars är mitt tips att säga tillexempel att hon vill ha allt till ett lekkök- då kan alla köpa småsaker men man samlar allt inom ett tema. Just lekköket är en storfavorit här. Varje dag lagas det pannkakor, pomesfritt, korv, gröt, glass och självklart kokas det mängder med kaffe 😂 sedan ska det dukas fram och bjudas på. Sonen fick sitt kök till jul i fjol och släkten fick fylla på med kastruller, broderat förkläde och kockmössa, låssas mat mm. I julklapp ska han få lite mer muggar och tallrikar (just nu har han sina riktiga tallrikar mm). Så det har helt klart varit en bra investering och något som man lätt kan väcka nytt intresse för genom att göra en änkel deg att baka med eller låta det finnas några droppar vatten i diskhon så dom kan låssas diska osv.

Mina barn som är 1,5 och 3,5 uppskattar sina bokstäver: en uppsättning stora, färgglada bokstäver på kylskåpet och en uppsättning med bokstäver på träklossar.

Tycker hon om att bygga? Min snart-femåring upptäckte Magnatiles när hon började förskolan som snart-treåring. Vi upptäckte dem ungefär ett år senare och köpte, och hon har byggt som en galning med dem. Eftersom det är magneter är de lätta att foga samman och man kan bygga en massa fantasifulla saker med dem. Och för oss har de iaf som sagt varat väldigt länge :)

Tycker hon om att bygga? Min snart-femåring upptäckte Magnatiles när hon började förskolan som snart-treåring. Vi upptäckte dem ungefär ett år senare och köpte, och hon har byggt som en galning med dem. Eftersom det är magneter är de lätta att foga samman och man kan bygga en massa fantasifulla saker med dem. Och för oss har de iaf som sagt varat väldigt länge :)

Åh, bra tips! Hon älskar att bygga med klossar, så det ska jag kika närmare på!

Åh, bra tips! Hon älskar att bygga med klossar, så det ska jag kika närmare på!
Det finns också något som heter Plus plus, en slags byggklossar kan de väl kallas. Dottern fick i treårspresent och älskar att bygga med dem! Annars håller jag med om kök, det är en grej som fortfarande används massor här.

Det verkar som om magneterna sitter inuti magna-tiles-bitarna, så jag tror inte det är nån större fara. Men det är klart att en ska alltid vara försiktig med små prylar och små barn.
Ah, jo då ska de ju hålla sig där. Jag tänkte nog mer på den som är för äldre barn där magneterna är lösa små magnetbollar som håller ihop surörsliknande pinnar. De bollarna vore farliga att äta. Men stora klossar med magneter inuti lär ju inte vara någon fara alls, går ju inte ens att få in i munnen. Tror vi också haft det. Står ju ålder på också då.

Ah, jo då ska de ju hålla sig där. Jag tänkte nog mer på den som är för äldre barn där magneterna är lösa små magnetbollar som håller ihop surörsliknande pinnar. De bollarna vore farliga att äta. Men stora klossar med magneter inuti lär ju inte vara någon fara alls, går ju inte ens att få in i munnen. Tror vi också haft det. Står ju ålder på också då.
Det här är plattor med magneter inuti. Visst kan säkert plattorna gå sönder och magneterna ramla ut, men det verkar ska mycket till. Här ramlar de, trillar från höjder, råkas trampa på etc. Och på förskolan har de dem till de som ska fylla eller har fyllt tre och äldre. Men det kanske är 3-årsgräns på dem, det kan du ju kolla @inverterad Men bra påpekande! :)

Det här är plattor med magneter inuti. Visst kan säkert plattorna gå sönder och magneterna ramla ut, men det verkar ska mycket till. Här ramlar de, trillar från höjder, råkas trampa på etc. Och på förskolan har de dem till de som ska fylla eller har fyllt tre och äldre. Men det kanske är 3-årsgräns på dem, det kan du ju kolla @inverterad Men bra påpekande! :)
Nej jag tror inte det är någon risk om det står 2 år på dem. Då ska de ju vara säkra. Men det finns ju magnetleksaker för tioåringar också och jag trodde det var en sådan som menades. Jag tänkte fel helt enkelt. Jag skulle absolut köpt en magnetleksak till mitt barn om den är gjord för barnets ålder.

De ser jätteroliga ut när jag googlade dem.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka