• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare szanna
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 680
S

szanna

väldigt sent inlägg men i alla fall...
på juldagen så skulle vi ha middag med ett par av föräldrarnas kompisar som skulle komma över. så ja, mamma skulle sätta ut något gravljus eller något tror jag, så att de kunde orientera sig in i huset!
så när hon letade efter en kruka att sätta ljuset i så hör hon något som piper i förrådet. och där låg en liten kattunge! man kan ju undra hur och när den kom dit...
men i alla fall, vi tog in den. smal som få var den och man kunde känna alla ryggkotorna och revbenen osv, på den!
den är riktigt skygg av sig och det var nog inte förrens nu i början av veckan som han började bete sig som en kattunge.
man undrar ju om det är någon som fått honom i julklapp och så, för han är rumsren.

men jag kan inte förstå hur någon kan dumpa en kattunge för att klara sig självmitt i vintern. just det, vi har satt upp lappar överallt och ingen har ringt än så länge. vi har även kollat efter efterlyst-lappar men nada...

jag blir bara så nyfiken när man verkliegn inte vet vad som har hänt honom innan!

någon som haft en liknande upplevelse?
JPJSFNLQLNP4.jpg

Sv: julklapp

På katthemmet där jag arbetstränar håller vi på och förbereder oss för julklappskatterna nu. De brukar komma i mitten/slutet av januari.
Folk får en katt i julklapp, och sen tröttnar dem/blir allergiska/flyttar/får barn/barnen blir allergiska/sambos blir allergiska osv...........

Fick in två kattungar idag......

ja precis, misstänker att han är just en sån julklappskatt som dem sen bara har släppt ut för att klara sig själv. usch.

ojdå, ja ni msåte väl ha ett ständigt "överflöd" hos er?

Just nu är det fortfarande sviter efter kattpesten i somras, så vi har inte så många katter inne nu. Var ju tvungna att riva ut all inredning, och bränna. Hela lokalen är renoverad, och ombyggd. Tyvärr missuppfattades önskemålen lite...... karantänen som tidigare rymde 8 katter rymmer numera bara två. Det är det som begränsar hur många katter vi kan ta in. Planer på ombyggnad är på gång, men pengarna saknas.

Katterna ska ju sitta i karantän i 14 dagar, för att ägarna ska hinna höra av sig, ev sjukdomar ska hinna bryta ut. De ska avskabbas, avmaskas och vuxna hanar kastreras. De besöker även veterinären under den här tiden för hälsoundersökning och vaccination.
Det hade varit bättre om vi hade haft mer plats, då kunde fler katter få komma in i värmen.

Just nu har vi bara en leveransklar kisse. Han är sååå vacker!!!!! bilder

Förra julen hade de 26 katter inne. I år 4 st. Lite skillnad. Tyvärr är väntelistan hur lång som helst. Det som är bra är de som kan ta in katten, och ha den inomhus tills vi kan ta emot den. Den tiden de är inne räknas nämligen oxå som karantän. Vi har ju efterlysningslistor som vi kollar mot om någon ringer.
Vi får tex in en katt den här veckan som varit inne i 4 veckor hos upphittaren. De har satt ut annonser och lappar, men ingen verkar sakna katten. Den hämtar vi, åker till veterinären och sen får den komma direkt ut i "butiken". På det sättet kan vi ta in fler katter.

Hoppas allt går bra med "din" lille kisse!!!

oj det måste slå oerhört hårt mot verksamheten!?
hur får ni med bidrag och så? eller är det finansierat av er själva?

naw, han var otroligt söt!

jaha, okej.
ja det var en förvirrad dam som ringde idag och frågade om katten som brukade vara på vår balkong. jag blev lite fundersam eftersom vi inte har någon balkong...
men hon undrade om katten var där alltid och så. jag fattade i stort sett ingenting av samtalet. men det underliga var att hon sa att hon hade sett annonsen flera gånger och att den tidigare hade suttit uppe i två affärer och att den bara satt uppe i en nu...
så jag sa att föräldrarna skulel ringa henne sen.
pappa blev lite upprörd när jag berättade. han ville inte ge bort katten till någon han inte var säker på att han fick det bra hos. för man märker på honom att det måste ha hänt något, eftersom han är skyggare än en vanlig kattunge...

tack tack!

Kommunen betalar hyran för lokalen. Resten av verksamheten baseras helt på medlemsavgifter och generösa människor. Alla arbetar ideellt. Så det är klart att verksamheten lider av att vi inte har några katter att sälja :crazy:

Hoppas det går bra med kissen.

Liknande trådar

Relationer En liten berättelse som jag försöker vara så opartisk i som möjligt, men har lite svår att ta ställning till utan att sätta mig på kant... 2
Svar
37
· Visningar
3 952
Senast: Petruska
·
Relationer Mina tankar och känslor är ett enda stort kaos och jag fungerar inte normalt i dagsläget. Jag behöver input, råd och pepp ifrån er kära... 2
Svar
32
· Visningar
9 415
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka